TOKIO DEEL 2

De 2 dagen erna doorgebracht in de vele diverse wijken. Zoveel mogelijk gelopen en gekeken en nog lang niet alles gezien. Zo waren we in de ginds wijk en we gingen een warenhuis binnen en toen we 20 min..ja dat deden we snel...weer naar buiten kwamen was het straatbeeld geheel veranderd en mochten de auto's er niet meer komen en liep iedereen midden op straat. De Starbucks zit hier bijna net als elke 7/11 family markt op elke hoe van de straat. Zo is daar nu de aardbei frappuchino....lekker maar niet te evenaren aan die van caramel...deze dagen was het heerlijk weer. Waar het aftreden van de keizer is geweest ( waar wij nauwelijk iets van hebben meegekregen) bij het keizerlijk paleis even een bezoek gebracht incl de tuinen erachter. Mooi, maar zeker niet het mooiste van wat we gezien hebben...en de kersenbloesems zijn hier wel uitgebloeid en alles is fris groen. Het beroemde kruispunt Shibuya bezocht, zowel bij daglicht als in de neonverlichte stijl. Zo druk..maar zo leuk als je van lichtjes houdt...ik zou er wel een tijdje mensen kunnen kijken. De wijk Harajuku bezocht, maar daar was het zo druk dat de we helemaal stil stonden en nergens meer heen konden..dus zo snel mogelijk uit deze wirwar van mensen een zijstraat genomen..het is dat de Japanners zoveel geduld hebben, en niet lopen te duwen e.d. want dan zou dit echt voor ongelukken kunnen zorgen. Mensen stonden in rijen voor bepaalde winkels en restaurants, heel kleurrijk en bijzonder. Nog een bezoek aan shinjuku gebracht wat het drukste station ter wereld is. En een bezoek gebracht aan de zuid toren van het gouvernement building. Noord is dicht vanaf 1 mei. Een half uur wachten zorgde voor een mooi uitzicht en een blik op mount Fuji in de verte. Nog een kort bezoek aan het shinjuku Gyoen gebracht wat tussen de vele gebouwd weer een welkom stukje groen is.
Gezien wat we bedacht hadden, genoten maar tijd om naar huis te gaan! Bedankt voor het meelezen! En tot snel allemaal!

J&A

Wat een geduld heb je gehad om die stad te bekijken. Bedankt voor je leuke verhalen. Wij hebben heerlijk meegenoten. ?

Carola

Vond het leuk om je verhalen weer te lezen!!