Dag 9


Vanmorgen om 8.15 gestart met de laatste 5 km wandelen naar het treinstation. Koffer in een wagentje geladen en gaan. Na zon 5 kwartier kwamen we er al aan en hadden nog anderhalf uur over dus een normaal kopje thee kunnen drinken en nog even rond gelopen. We waren ver voor de drukte en vele winkeltjes waren dicht, wat wel een authentieke sfeer opleverd. Tickets voor de treinen weer in ontvangst genomen en stipt 11.00 stonden we weer keurig klaar. Om 11.04 kwamen we aan in Matsumoto. Het was zo warm in die trein dat ik gewoon half in slaap ben gevallen..maar gelukkig op tijd wakker. Want we zitten niet met de hele groep bij elkaar dus zelf wel steeds opletten wannneer we eruit moeten. Een stad, goed beloopbaar en voelt als een kleine stad. Het is vaak wel verdeeld in blokken waardoor je wat makkelijker je weg kan vinden. Eindelijk even tijd om bij de starbucks naar binnen te gaan en een aardbei frappucinno te kopen. Die hebben ze alleen in Japan is mij verteld..zeker lekker...maar 1 is genoeg. Ik heb het nog niet veel over geld gehad..nou vooruit nu dan 1 x....tis hier echt allemaal behoorlijk duur! Dus sparen als je hier ook heen wilt. En verder wijd ik er niet over uit..tis vakantie..

Eenmaal bij het hotel besloten met een groepje om eerst naar het museum te gaan en dan naar het kasteel met de rode brug. Aangezien we eerder een kasteel van binnen al hebben gezien hoefde dat voor mij geen tweede keer. We zijn naar het Matsumoto city museum of art. Hier waren exposities van diverse mensen

Yayoi Kusama (koningin van de stippen)

Achtergrondinformatie over Yayoi Kusama


https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/kunstenaar-yayoi-kusama-koningin-van-de-stippen-wordt-90-jaar-een-fenomeen-ontleed-aan-de-hand-van-vijf-werken~b0cbe4fa/


Ikegami hyakuchiku-tei collection
Kazuo Tamura
Kamijyo Shinzan
Het zei mij niet zo veel maar nummer 1 is echt wel een hele bekende van over de hele wereld..sorry ben een beetje een kunstbarbaar...
Het is overal best druk omdat de Japanners nu zelf ook vrij zijn, dit zorgt er echter ook voor dat wij eens rustig kunnen kijken wat hun allemaal doen..leuk om te zien. Het wordt echter steeds kouder en we gaan terug naar het hotel waar we onze kamer nu wel in kunnen en even lekker relaxen...al weet ik bijna niet wat dat is deze vakantie...
Er staat vanavond op het menu om te gaan eten bij Onyasai Shabu Shabu = hot pot dungesneden vlees en groente in kokend soepwater dompelen...we gaan het weer ervaren...

Reacties

Reacties

Debbie

Nou ik ga alvast extra sparen lees ik wel ;-), maar inderdaad het is vakantie en als je daar dingen kan eten/drinken/ervaren die je nergens anders kan doen, dan; gewoon doen :-). Geniet er nog van! En ben benieuwd wat je mee gaat krijgen van de wisseling van de keizer(s).
groetjes!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!