La Bastille

Traditioneel ontbijt deze morgen om half 7 met tortilla's, rijst en bruine of eigenlijk zwarte bonen met een soort van kaas. We raken er al aardig aan gewend. Helaas afgelopen nacht geteisterd door een mug die mij blijkbaar wel lekker vond...of te wel mijn been zit flink onder de bulten.
Gisteren zaten we niet echt comfortabel in de bus. Dus vanmorgen met elkaar besloten om de koffers op het dak van de bus vast te maken. Lekker met de zon erop...hopen dat niet alles onder druk gaat spuiten of uit de zakjes loopt. Onderweg zie je dat het een arm land is met vele krotjes en grootte verschillen tussen arm en rijk. Ik kan me zo voorstellen dat het voor hun dan ook aardig uitzichtloos lijkt. Sommige mensen zie je hard werken op de koffie plantages of bij baksteenfabriekjes. Helemaalbgekleed en beschermd tegen de zon. Er ligt veel rommel en plastic langs de kanten van de weg. Wat voel je je dan weer bevoorrecht in ons keurig geordende Nederland. We zijn vandaag onderweg naar bastille eco lodge. Een project dat bijdraagt dat jongeren vele vaardigheden leren voor farming, koffie plantage en restauranthouderij. We stoppen echter eerst in Matagalpa waar we een korte rondleiding krijgen en lunchen. We rijden doorJinotega heen en komen rond 17.00 aan bij onze pick up om naar de lodge gereden te worden in 4x4 wagens. Rond half 7 waren we compleet en deelden we met zn drieën een kamer. Het lijkt alsof we op kamp zijn. Alleen is dit een geweldige plek en een geweldige omgeving! Even in smeren met deet en slapen maar!