Cano Negro

Vandaag heerlijk uitgeslapen en wel tot 7.00 ja..echt waar. Het is dag 5. We hebben al zoveel gezien dat het lijkt of we al veel langer onderweg zijn. Om 9.00 aan de wandel naar het water waar de boot lag te wachten. Enorm veel soorten vogels gezien, kaaimannen en nog wat apen. Een warm boottochtje van zo'n 3 uur. Daarna in de plaatselijke bar wat gedronken en een stukje gewandeld door het dorp dat uit wat enkele huizen bestaat. Inmiddels is de temperatuur toch aardig opgelopen, samen met de luchtvochtigheid. Volgens weerbericht 32 graden, gevoelsmatig wel wat meer. Dus veel drinken kan geen kwaad. Verder een beetje gerelax, gezwommen, de apen gingen rond Het zwembad flink te keer. Dit zorgde voor genoeg vermaak. Gewoon genieten dus. Nog wat Costa Ricaanse weetjes vandaag:
* schitterende flora en fauna
* toiletpapier mag niet in het toilet
* zeer enge en grote insecten, dus het bed wordt eerst wel aan een inspectie onderworpen.
* ze hier nog heel goed Engels spreken
* ik inmiddels een beetje Spaans spreek
* het veel moderner is dan ik had verwacht. Tot snel! Morgen te voet de grens over naar Nicaragua!