Arenal

Arenal
Vandaag een lange reisdag voor de boeg. Het voordeel dat we ...met wat minder mensen zijn ...is dat de bagage niet bovenop de bus hoeft maar via het achterraam in de bus wordt geladen. We hobbelen lekker verder op de dirt road. Na een uur komen we uiteindelijk op een verharde weg. Nog net zo kronkelige, maar wat minder hobbelig. We maken een koffie stop op een mooie plek. De route loopt langs het meer van Arenal. Wat dan ook de stop wordt: de vulkaan Arenal. Helaas is de lucht geheel betrokken en het verwachte uitzicht..wordt het helaas niet...of toch wel... niets is zo veranderlijk als het weer. Het regent en er is niets te zien. Toch willen we de benen strekken en besluiten toch het eerste stuk te gaan wandelen. Plots blauwe lucht en het zonnetje schijnt en brand. Het is zeker 30 graden met een hoge luchtvochtigheid. Echter staat er ook wind. Het uitzicht is geweldig. Een mooie vulkaan die rond 2009 voor het laatst actief was en waar je dus over gedroogde lava heen loopt en daarnaast een enorm groot meer. Dit hadden we niet willen missen. Flink bezweet weer terug en een stukje verder bij La Fortuna kunnen we de nodige brandstof weer op doen. We gaan op nieuw eens pinnen....eens kijken of de pas het nog steeds toe laat. Gelukkig wel en kan je de taal op Engels instellen want in het Spaans kom ik nog niet zover. We maken nog een korte stop waar we meters grote leguanen kunnen zien langs de kant van de weg. Nog 19 km te gaan...of te wel nog een uur aangezien het laatste stuk weer onverhard is. Rond 18.00 komen we vervolgens aan in de Cano Negro lodge. Waar de airco op de kamer niet werkte dus even zoeken naar een andere kamer Waar deze het gelukkig vervolgens wel deed...want dat is hier wel hard nodig. Zo gaan we eten, het is even afwachten hoe dat zal gaan, maar voorlopig valt dat allemaal niet tegen!

j&a

Bedankt voor je verhaal. We blijven het lekker volgen. Veel plezier

Johanna

heerlijk om dit te lezen ik ben weer even terug in Costa Rica en het klopt in 2009 de vulkaan nog zien spugen en gefotografeerd. Fijne tijd daar en geniet ervan.