Mijn 9e verhaal

Lieve vrienden, famlie, kennissen en bekenden

Wink

Bijna 4 maanden hier en nog maar 9 a 10 weken te gaan in Durban. De vakantie start hier rond 12 december en dan zullen we verhuizen naar Pietermaritzburg. Wat betreft post en pakketjes aan ons sturen. Het duurt heel verschillend, soms is een brief hier binnen 2 weken, maar sommige dingen lijken niet aan te komen, of komen na 2 maanden, hoe dat komt....tja dat is moeilijk te zeggen.

Sinds mijn vorige weblog ben ik de rijder voor de community. Dit betekent dat ik veel rijd op de dinsdag, woensdag, donderdag en soms op vrijdag. Ik zag er als een berg tegen op, maar ik ga het nu bijna leuk vinden. Ik kan me eigenlijk al bijna niet meer voorstellen hoe het is om rechts te rijden. Helaas is er op het moment maar 1 auto, wat zorgt dat er veel gecommuniceerd moet worden wie wanneer de auto heeft en je rijdt van het een naar het ander.

Als voorbeeld afgelopen woensdag. Op woensdag zou er een kamp zijn , zo kwamen ze om half 9 in de ochtend vragen of ik naar de community wilde rijden om de tonnen voor de briaan op te halen. Ik moest om 9.00 vertrekken. Iets voor 9 bleek dat ik eerst nog wat mensen overal moest afzetten en hier en daar nog wat mensen op moest pikken. Maar ik moest nog even wachten met vertrekken. Om 11.00 was het dan zover, we vertrekken. Ik dus snel mijn tas gehaald en ik stond klaar. Uiteindelijk zijn we om 11.45 vertrokken, met de juiste mensen in de auto en een volledige opdracht. Ik zou 2 mensen afzetten bij de supermarkt en 2 mensen bij de Macro (ja je leest het goed, ook de macro hebben ze hier) vandaar naar de community waar 2 kinderen zouden zijn die ik op moest halen, deze waren er nog niet dus eerst naar de andere plaats gereden en de tonnen opgehaald en dat gaat niet zo snel allemaal en overal vind een praatje plaats en die moet nog een lunch kopen en die moet ergens anders nog even afgezet worden etc. Uiteindelijk rond 14.00 weer terug met de 4 kinderen die we inmiddels verzameld hadden om bij het kantoor af te zetten. Toen we daar echter kwamen wist niemand dat we 4 kinderen achter zouden laten, dus maar gezegd dat ze in een kantoortje moesten gaan zitten, in de hoop dat ze er niet vandoor zouden gaan. Wij snel weer weggegaan want inmiddels was het al twee en een half uur later en de anderen zijn nog steeds bij de supermarkt. Helaas konden we ze eerst daar niet vinden, bleek uiteindelijk dat ze met 5 volle karren bij de kassa stonden om af te gaan rekenen. En wij maar denken dat we op moesten schieten, viel dus allemaal wel mee. Na dit afgerekend en uit en ingeladen te hebben en terug te zijn op kantoor, was het inmiddels 15.15. Dus wilde we snel naar de macro om de anderen op te halen. Zag ik net voordat we weggingen al iemand lopen die we op zouden halen. Dus maar even gecheckt of alles wel goed was. Bleek dus dat ze al door iemand anders met een eigen auto waren opgehaald. Of te wel als we die niet hadden gezien hadden we nog uren bij de macro gestaan, terwijl ze al terug waren. Communicatie, dat is niet het gemakkelijkste hier, de een zegt dit en wanneer je daar bent zegt de volgende wel weer wat anders of dan kan er nog wel even iets tussendoor. Afrika, als je denkt dat je eraan gewend bent, kom je er achter dat het niet altijd even fijn is en onze Nederlandse stiptheid boven komt.

Inmiddels is het meisje uit de UK ook alweer bijna een week vertrokken en komt er maandag een nieuw meisje uit Nederland. Dit betekent dat we dan weer met vier personen zijn. 3 uit Nederland en 1 uit Belgie.

Het weer hier: heel wisselvallig, wat normaal is voor een voorjaar. Soms 18 graden soms 29 graden, zon schijnt een put in de grond, of de regen valt met bakken uit de hemel.

Heel veel groeten,

Annelies

Reacties

Reacties

Debbie

He annelies,

Heel leuk om weer een verhaal te lezen en het is goed om te horen dat je eigenlijk al zo gewend bent aan alles!
Heel veel plezier, succes en geluk nog en de groeten aan je zus!!
We mailen snel weer.
Dikke kus
Debbie

Petra

Ha Annelies,

Je moet maar denken het blijft Afrika en in dat soort landen gaat alles anders dan gepland.
Ik vindt het echt stoer van je dat je links durf te rijden, want in mijn vakantie was ook alles links verkeer en was er pas aan gewend toen we naar huis gingen en dan heb ik nog niet eens zelf auto gereden.

Ik kijk uit naar je volgende verhaal,
Groejes Peet

Carool

Hey Boon!

Over twee weken alweer ons jaarlijkse weekendje naar Center Parcs.
Gaat allemaal heel snel, maar toch vreemd om nu met z'n vieren te gaan hoor.
We zullen je zeker missen!

Hier alles z'n gangetje en weinig bijzonderheden. Laat ons maar lekker rechts rijden!

Liefs, Carola

Ariette

Hoi nichtje

Als ik zo je belefenissen lees kanik zo met je mee leven hoe het daar alles zich afspeeld.

Hou vol he

Ellen

Hoi Annelies,

Leuk om weer wat van je te lezen. Ik heb het even gemist de laatste tijd i.v.m. vakantie enzo. Maar zo te lezen gaat het daar nog goed.
Gaaf hee, dat je daar ook rijd, en links! Super man...'t lijkt met toch maar knap lastig,

Groetjes
Ellen

Andrea

Hoi Annelies,

fijn te horen dat het nog steeds goed met je gaat. Ik vind het iedere keer weer leuk om je belefenissen te lezen. Dus ... ga vooral zo door, hahaha.

Trouwens, ik ben je helemaal vergeten te vertelllen dat ik op 11 september ben geslaagd voor mijn opleiding!! Voor mij dus lekker een periode van veel tijd en rust.

Groetjes
Andrea

ria van wingerden

Hoi Annelies, nog steeds leuke verhalen. Onze dagen zijn meestal wat meer voorspelbaar dan die van jullie. Lekker dat je nu op de zomer aan gaat. Wij zitten al met de kachel aan en de zomerkleding wordt geruild voor de winterkleren. Groeten voor jullie beiden!

adriaan van schoonhoven

Leuk om te lezen hoe het gaat en wat jullie daar doen. Best lekker dat je ook nederlands kan praten met elkaar. Heel veel sterkte!

C.D.Zonnenberg

Sterkte met alles met een hoofdletter!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!