Eindelijk nieuw bericht......

Hallo!!!!!!!

Dat tijd kan vliegen is niets nieuws, maar eerlijk waar de tijd gaat steeds harder en plotseling denk je ....het is alweer woensdag. Voor mijn zus gaat het nu ook steeds dichter in de buurt komen...ja op 27 augustus hoop ik haar hier te mogen ophalen van het vliegveld...nou wij zullen paraat staan hoor! Eum dat is dus nog 35 nachtjes slapen

Tongue out

De zomervakantie is bij jullie aangebroken dus ik wil via deze weg iedereen die op vakantie gaat in de komende periode een hele goede reis en een super, leuke, fantastische, gezonde vakantie toe wensen. Paps en mams, voor jullie zit het helaas weer op.

Ik heb wat foto's toegevoegd bij 'Community' en bij 'kamer en huis', aangezien ik van kamer ben veranderd (nu blijf ik daar hoor) Wegens privacy van vele mensen noem ik geen namen of plaatsten, maar ik denk dat ze wel voorzich spreken. Ik blijf foto's toevoegen, maar het gaat allemaal niet zo snel.

Wel als eerste siabonga (bedankt) voor de reacties en de spontane actie die op mijn (oude) werk is gehouden, heel erg leuk!!

Ik heb gelukkig ook wat post mogen ontvangen en ik zal jullie zeker beantwoorden, maar deze hebben er ruim 3 weken overgedaan, dus voordat jullie antwoord terug hebben.......

Wel ook al is hier net de vakantietijd afgelopen toch hebben Melody en ik vakantieplannen. Op 25 juli tot en met 4 augustus hopen we met een huurauto de Wildcoast af te mogen reizen en willen we overnachten in 'backpackers', bestemmingen zijn: Port St Johns, East London, Bulungula, Port Shepstone. Spannend dus, maar ik heb er heeeel veel zin in. Op 5 augustus verwachten we een nieuw Brittisch meisje die hier voor 7 weken (erg kort dus) zal verblijven.

Wel wat mijn werk betreft staat nu vast dat ik op de maandag en vrijdag ga werken voor de shelter en op dinsdag t/m donderdag voor de community. Wat ik hierin zal gaan betekenen dat weet ik nog niet echt, maar ik vertrouw dat ik op de plek kom waar God mij wil hebben en waar ik mijn kwaliteiten kan gebruiken en waar ik ook veel kan leren.

Vorig weekend ben ik van vrijdag tot en met zondag in het huis van YDC Pietermaritzburg geweest. Dit i.v.m. het feit dat mijn huisgenoot een weekend naar het project L'abri ging en ik niet alleen in Durban wilde blijven (niet gezellig en ook niet veilig) Erg leuk om te zien hoe ze daar wonen. Geheel anders dan hier. Vrijer maar bijvoorbeeld geen standaard internet (al hoe wel dat hier ook zo zijn problemen heeft, wacht al een week om deze blog op het internet te zetten) Wel vervolgens hebben we op de terugweg meegemaakt wat er gebeurd als er een platte band is en wegens ruimte gebrek geen reserveband is. ((namelijk we rijden in Buckies (hoe je dat ook schrijft, in Nederland in ieder geval verboden wat hier gebeurd) 9 jongens van rond de 16-18 achterin en 3 personen aan de voorkant)) Dit betekende lang wachten in de kou want het was koud (konden wolkjes blazen) tot ze iets hadden gevonden en geregeld. Het duurde ongeveer 4 uur langer. Op zijn Afrikaans gezien, viel dat nog mee, achteraf gezien dan. Ik had gelukkig geluk, omdat ik pas iets later werd opgehaald waar ook de bus vandaan moest komen waardoor ik slechts een uur of 2 heb hoeven te wachten...pffff.

Op het moment zijn mensen hier zeer ontevreden over de brandstofprijzen en over de stijgende prijzen van de benzine en diesel. Stijgt het ook nog steeds in Nederland?? Wel omdat iedereen hier veel met taxibusjes rijden en voor een ritje steeds meer moeten betalen was er 2 weken geleden een staking. Dus niemand kwam op kantoor. De taxi's staakten en het was een legale actie. Plotseling was het rustig op de weg en veel georganiseerder, dan met de taxi's maar ze zijn onmisbaar voor de 'zwarte' bevolking. Gemiddeld betalen ze rond de 10-15 rand, ligt er aan waar heen. Per rit. Dit is 1 a 1.40 euro. Lijkt voor ons weinig maar als je na gaat dat een maandsalaris voor 48 uur (of iets dergelijks) 900 -1100 rand is....mag je zelf uitrekenen.

Ik heb samen met een meisje uit hawai het spel 'ezeltje prik' gemaakt. (Zij kan heel goed tekenen) Eerst een ezel daarna een giraf en vervolgens lieten we het zien aan de Staf hier en vervolgens hebben we er vandaag nog een aantal gemaakt. Iedereen is er weg van. Ze vinden dit spel fantastisch en hebben er nog nooit van gehoord. Dus nu gaan we het zeker spelen met de kinderen. Zo zijn we ook bezig om andere spelletjes te maken en activiteiten te verzinnen voor zowel de Shelter als de Community en outreach. Crea Bea dus, maar erg leuk om te doen en te verzinnen. Hopelijk de uitvoer met de kinderen nog leuker!!

Op het moment is iedereen heel druk met evalueren en rapporten schrijven. Heel uitgebreid en lang, zonder tijdslimiet e.d. Efficient vergaderen...wat is dat...???!!

In onze vrije tijd gaan we regelmatig naar de bioscoop. Dit doen we vaak op dinsdag omdat het dan wat goedkoper is. Het is gemiddeld tussen de 2 en 4,50 euro. Dus dat is altijd leuk om te doen. Heb al vele films gezien, dus als je wilt weten of een film leuk is, moet je het maar vragen. Haha.

Wel mijn volgende verhaal hoop ik rond 10 augustus te kunnen schrijven, en dan laat ik jullie vooral foto's van mijn vakantie zien en wie weet nieuwe ideeen voor de komende periode.

Groeten Annelies

Reacties

Reacties

ria van wingerden

Hoi Annelies, het zal hier nu warmer worden dan bij jou: we gaan richting 30 graden. Fijn voor de vakantiegangers hier. Ik hoop dat je een leuke trip kunt maken nu. Alles zal natuurlijk anders zijn dan hier. Leuk om met mensen uit andere landen te werken. Je doet zo weer veel contacten op. Sterkte en plezier met alle dingen die je tegen komt. Groet, Leen en Ria van Wingerden.

Ariette Gelderblom

Hoi Annelies

Geweldig zo jou verhaal te lezen
mooi dat het zo kan
Er is een kaart onderweg van me dus zo over drie weken

Groetjes Ariet

Jopie van Rossum

Wat betreft je rit vanaf Pietermaritzburg: Ook (of zeker) in Afrika is geduld een schone zaak!
Geniet van je vakantie!

Kim Vlot

Hoi Annelies,

Leuk om je verhalen steeds te lezen. Zo blijven we op de hoogte van al je belevenissen. Voor mijn gevoel lijk je nu al heel lang op reis. Wel fijn dat over een maand je zus je komt vergezellen! Lijkt me heerlijk om saampies te kunnen zijn. Je vakantie klinkt ook leuk. Veel plezier gewenst en ik hoop dat je heel veel mooie dingen ziet en beleefd! We hebben nu even 6 weekjes geen jazz dus voor mij effe lekker de woensdag avond vrij maar ik mis ook iedereen wel hoor. In Nederland is het vandaag heerlijk zonnig weer. Ik zit nu gezellig bij Jan aan boord van de Devyanta het schip van mijn zwager. Hij heeft vakantie en nu varen wij twee weken op zijn schip. Voor ons pure luxe vergeleken met het scheepje waar we nu tijdelijk, inmiddels al 1 jaar, op wonen. We varen zometeen België binnen en liggen van het weekend in Gent. Dus gaan we de stad daar maar eens verkennen. Annelies fijne vakantie en het allerbeste gewenst. Zonnige groetjes, Kim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!