2e week

Hallohallo

Iets langer dan een week geleden was mijn laatste bericht dus nu zeker weer tijd voor een up-date. Wel met mijn voet gaat het al stukken beter, lopen lukt al aardig alles op zijn gemak, dus verplicht wennen aan het Zuid-Afrikaanse tempo. Wel dat gaat me al aardig af.

Inmiddels heb ik al steeds meer mogen ervaren van de stad Durban. De verschillen zijn zeer groot. Arm en rijk. De auto's die je hier ziet rijden, dat zijn de nieuwste duurste die in Nederland nog niet eens op de markt zijn, ongelooflijk. Daarnaast zie je mensen aan het eind van de dag naar de parken trekken om daar te overnachten. Als je bij de stoplichten stil staat dan komen er altijd wel mensen langs, bedelend of dingen verkopend, soms met een baby op de arm om zo geld te krijgen.

Als je door de stad rijdt zie je vele huizen met grote hekken, beveiliging tot in de top. Al hoewel, als ik kijk naar de man die bij ons bij de poort staat. Hij doet dat iedere dag, zeven dagen in de week van 18.00 tot de volgende morgen 6.00. Ik vraag me af of hij alleen maar overdag slaapt.....

Toch laat je af en toe de ellende links liggen en breng je een dag heerlijk op het strand door en ga je op souvenirs jacht bij de vele kraampjes. Ze hebben hele leuk dingen , maar dat is nu nog een beetje te vroeg.

In de 'normale' winkels hangt volop de winterkleding. Winterjassen, sjaals en handschoenen, truien, shirtjes lange mouwen en enkele shirtjes met korte mouwen. Het is winter. Nu ja voor mij voelt het als zomer (rond 22 graden). Heerlijk weer. Het schijnt hier in Durban niet kouder te worden dan 17 graden gedurende de dag. In de nachten kan het wel koud zijn.

Van het geweld dat in Zuid-Afrika was enkele weken geleden, merk en zie je hier eigenlijk niets van. Als ik nieuws wil horen, zien of lezen dan heb ik het internet geen krant of televisie.

Afgelopen maandag met de meiden van het shelter (hier op het terrein) het hele plein beklad met stoepkrijt. Dit was een zeer groot succes. Naast alleen het plein een kleurtje te hebben gegeven hebben we ook onze gezichten maar een leuke kleur gegeven. Het stoepkrijt was overgebleven van andere Nederlanders die hier hebben gezeten. Hier verkopen ze het niet, althans nog niet gevonden.

Dinsdag kwam er een groep van 6 jongeren om hier te douchen en kleding te wassen en ze krijgen eten. Dit is een project van het Outreach team. Iedere week is een andere groep jongeren aan de beurt. Hier liep een jongetje van een jaar of 3-4 bij en de anderen hadden de leeftijd van 15-19.

Vandaag ben ik wezen kijken bij de Community Drop in Shelter. Dit is middenin een sloppenwijk en daar komen de kinderen uit school vaak langs. Hier zal ik ook vaker te vinden zijn in de komende periode. Vandaag zijn we er geweest om een mooie tekening te verven op de muur. Nog niet helemaal af maar het lijkt zeker al wat.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat houd ik voor de volgende keer.

Heel veel groeten

Wink

Annelies

Reacties

Reacties

C.D.Z.

Fijn dat 't met je voet wat beter gaat.
Alle goeds toegewenst en bovenal de zegen van God!

Mariska

hey Annelies,

wat een mooie beschrijving van waar je bent. Ik kan het zo voor me zien. Wat een jong jochie zeg van 3-4 jaar. Ik zou bijna zeggen dan in zo'n situatie, ik ga wel voor m zorgen. Maar volgens mij komen er elke week wel zulke jonge kinderen voorbij...Je weet in ieder geval waar je het voor doet. Als ik zo je verhaal lees, ben ik echt jaloers op je dat je zulk mooi werk kan doen. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht met beschrijvingen. En fijn dat je alweer wat meer kan met je voet. Eet je ook wel goed :-)!?
Tot het volgende bericht!
Kus Maris

Johanna

ik kan mee heel goed voorstellen wat jij nu meemaakt. Ik ben zelf in Kaapstad geweest en dat wat jij nu verteld heb ik ook gezien. Fijn dat het goed met je gaat en dat je spoedig je werk kunt gaan doen waarvoor je naar Durban bent gegaan veel succes en wacht alweer op je volgende bericht. Veel leifs en groetjes Johanna.

Petra

Heej Annelies,

Je heb in de korte tijd dat je er nu zit al aardig wat mee gemaakt. En als ik zie hoe dik je voet nog was kan ik me voor stellen hoe veel pijn je moet hebben gehad maar begrijp dat het nu al iets beter gaat(gelukkig).
En dan kan je aan het echte werk daar beginnen waar je voor gekomen bent.
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!

Groetjes Peet

Lenie Straaten

Hoi Annelies,

Zo best heftig die voet van jou, doe nog maar even rustig aan zou ik zeggen.
Leuk dat uitgebreide verslag van jou,kijk alweer uit naar het vervolg.
groetjes, Lenie

Esmeralda

Leuk die video, kom helemaal in de stemming.

gr es

Ruth

Ha Annelies,

Leuke foto's joh! die video is ook helemaal geweldig!
Ik kijk uit naat het volgende verslag.

Groetjes van Ruth

rika

Wat een pech gelijk aan het begin, maar gelukkig gaat het weer beter. Ik vind het heel leuk om op deze manier met je "mee te reizen" Sterkte bij alles.
Hartelijke groet Rika.

Ellen den Breejen

Hoi Annelies,

Leuk om weer een bericht te lezen. Je maakt in korte tijd al heel wat mee. En die verschillen tussen arm en rijk dat is al onvoorstelbaar als je het zo leest, laat staan als je het zelf ziet!

Succes weer met alles,

groetjes Ellen

kelly

Hey Boon,

Het bewijs is geleverd hoor. Ik spot net onze foto's aan de muur!!! Goed zo! haha Fijn om te lezen dat het al wat beter gaat. We spreken elkaar snel!

Liefs Kelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!