eerste week

Sowobona (Hallo, goededag, goedemorgen)

Tja dan denk je veel te gaan doen, maar dan plotseling besef je dat het niet in je eigen handen ligt wanneer je gaat doen waarvoor je bent gekomen. Het vertrouwen op God wordt groot want van Hem kan je alles verwachten en Zijn tijd is de goede tijd. Het is donderdagavond en ik besluit om dan de was maar eens in de wasmachine te doen. Of ik nu niet oplette of dat ik te gehaast was maakt niet uit. Ik vergat een stap op de trap en lag vervolgens onderuit. Flinke pijn die nacht aan mijn voet dus vrijdagochtend voordat we weggaan opzoek naar een apotheek die al open is. Die vond mijn voet er niet zo goed uitzien, dus werd ik doorverwezen naar een dokter. Hier kon ik gelijk terecht om 9.00 toen de dokter kwam. Deze heeft het ingetaped en een verwijzing voor pillen en een x-ray te maken. Daarna gelijk vertrokken voor het weekend dat voor al de vrijwilligers werd georganiseerd. Het was enorm leuk. Al heel veel gezien van het land Zuid-Afrika. Honderderden olifanten (niet overdreven) zebra's, nijlpaarden, giraffen, antilopen, roofvogels etc gezien. (zie enkele foto's onder (Zuid-Afrika)

We heben 2 dagen in een traditionele ronde hutjes bij zulu's geslapen en gesproken met de locals. Het was erg interessant. Vanwege mijn voet heb ik vooral met mijn voet omhoog gezeten en gehinkeld met een houten stok, (want krukken had de dokter niet). Lopen dat ging absoluut niet. We hebben een boottocht gemaakt, safaritocht en veel met de bus gereden, dus kon met eigenlijk alles meedoen. Ik ben zelfs een keer door 2 mensen gedragen omdat we naar een uitzichtspunt moesten.

Inmiddels gaat het beter met mijn voet. De x-ray is gemaakt, dokter opnieuw bezocht. Er is wel iets gebroken maar dat zal over een week of 6 uit zichzelf genezen zijn. Nu vooral rustig aan doen.

Ik ben inmiddels bij de Community en drop-in centre wezen kijken. Ik heb morgen opnieuw een gesprek over wat ik kan gaan doen hier en nu zeker omdat ik niet te veel moet gaan rennen en springen, want dat zit er nog niet in.

Opgelucht dat het beter gaat, vertrouwend op God zoek ik mijn weg die Zijn weg is.

Bedankt voor al de reacties die ik heb mogen ontvangen op mijn verslag.

Annelies

Reacties

Reacties

Andrea

Hoi Annelies,

Wat rot te horen dat je gelijk al pech hebt gehad. Sterkte er mee!
Wel weer leuk te horen dat je al zoveel dieren in het wild hebt gezien. Lijkt mij ook gaaf!

Liefs
Andrea

Kimberley

Hey boon,

Wat doe je nou? Ik had nog gezegd dat het geen pretje is om iets te breken! Ohohoh, net van huis en nu luister je al niet meer naar ons hahahahaha

Gaaf om te lezen over de wilde dieren! Ben jaloers!

liefs
Kim

C.D.Zonnenberg

Hoi Annelies,
Sterkte met je tijdelijke handicap.
Beter een ander wit voetje, maar dat heb je niet voor 't kiezen blijkbaar.
Hou je maar vast aan Psalm 121, waar staat dat God je voet niet zal laten wankelen, Hij is en blijft Bewaarder, die niet slaapt.
Hem bevolen.
CDZ

Ineke scheepbouwer

Hoi Annelies Wat een pech voor je,ik hoop dat het gauw weer beter met je gaat.Voorzichtig doen hee.Ik hoop ook dat je toch alles kan doen.Hou je taai en de groetjes liefs Ien.

Dorien

Hey meid,

Veel sterkte met je voet! En vertrouw op God!

liefs Dorien

Carola

Hey wijffie!

Je bent me er één hoor!
Wat een pech.
Ik hoop dat het snel beter gaat.

Liefs, Carola

Elle

Oh jee, Annelies! Nu niet te gek doen met je voetje, het moet allemaal wel mooi genezen!

Je verhaal klinkt super!! HONDERDEN olifanten! GAAF man! Geniet ervan!

Groetjes Elle

Ariette

Ha nicht

Het is mooi op deze manier jou leven te volgen ik denk steeds aan je ook in gebed

Jeannet Feunekes

Hoi Annelies!

Echt supergaaf dat je je wilt inzetten om anderen te helpen! Ik hoop dat je gauw je plekje daar zult vinden en kunt wennen aan het leven daar. Hopelijk gaat het met je voet ook gauw beter.
Heel veel succes en Gods zegen voor je werk.
groetjes Jeannet

J&A

Hoi Lies,
FF snel een pc opgezocht om je te groeten vanuit Stockholm. Ik had wat krediet gekregen omdat ik iemand voor liet gaan ha ha.
We hebben het hier prima. Het weer is goed, niet te warm. Heerlijk om door de stad te lopen.
We hebben inmiddels veel gezien en natuurlijk ook heel veel foto´s gemaakt. Ik in Finland kijken of we usb stick kunnen gebruiken. Nu kan ik je geen foto´s laten zien, want we kunnen niets uploaden.

Heeeeeeeeeeeeeeeel veel succes, het allerbeste met je voet, heel fijn om zoveel lieve reacties te zien. Groeten, Pa en ma

Nelly Trapman

Ha Annelies,
tjonge, wat een verhaal. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat.
En die safariachtige reis klinkt fantastisch; ga zo snel je foto's bekijken.
Hartelijke groet uit Utrecht, Nelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!