Aangekomen

Hoi allemaal

Na dan werkelijk van iedereen afscheid genomen te hebben ben ik nu aangekomen in Durban. Het vliegen is goed gegaan en al met al redelijk snel gegaan. Voor mijn laatste vlucht van Johannesburg naar Durban dacht ik weinig tijd te hebben, maar bij zowel de douane als het oppikken van mijn bagage ging buitengewoon snel. Zodra je dan naar de binnenlandse vluchten moet, komt er al snel iemand naar je toe die je karretje wel voor je rijdt, je de weg wijst en niet vergeet te vragen of hij een fooi daarvoor krijgt. Al met al bleek dat mijn vlucht een vertraging had van ruim 2 ½ uur. Zo boekten ze mij op een andere vlucht die 9.15 (een kwartier later) zou vertrekken. Deze bleek later ook een vertraging te hebben. Om 11.15 kwam ik aan op Durban. Aangezien ik geen tijd had gehad om te bellen dachten degene die mij op zouden halen dat ik nog wat later zou komen en dus na even daar rondgezocht te hebben, het inwerking proberen te stellen van mijn mobiel (wat nog niet echt ging) vond ik hen. Onderweg van het vliegveld naar YDC heb ik de eerste krottewijken vanuit de auto (die nog steeds rijd al wil je niet weten hoe) gezien en al wat informatie gekregen over het Tennyson house. Verder heb ik al een beetje kennis gemaakt met wat mensen hier, maar die namen, die kan je niet onthouden hier hoor. Vandaag dacht ik eerst met een autralisch meisje mee te gaan naar de community (wat dat precies is, hoop ik later achter te komen) maar vandaag zal ik waarschijnlijk een gesprek hebben met de coordinator van het Tennyson house, om te kijken wat ik kan doen en waar ik aan mee ga doen. (afwachten dus nu)

Het blijft allemaal wat onzeker maar voor het weekend staat er op het programma om met alle vrijwilligers uit Pietermaritzburg en Durban op safari te gaan en daar in een backpackershostel te overnachten en een bezoek te brengen bij locals en te gaan paardrijden of cannoen. Zo kan ik gelijk een beetje iedereen leren kennen. Zondagavond komen we dan laat weer terug en zoals ik nu heb begrepen wordt iedere maandag de dag begonnen met een weekopening met zingen, bijbel lezen etc.

Ik laat jullie snel meer weten als ik wat meer duidelijkheid heb. Al zal ik erg moeten wennen aan het rustige tempo en het vele hangen en 'niets' doen. Maar dan hoop ik dat ik de gitaar kan vinden die hier ergens moet zijn, mijn engels op kan krikken en wie weet wat zoeloe leren.

Tot snel!

Annelies

Reacties

Reacties

Lisette

Hai Annelies,

fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. En helemaal leuk dat je ons meteen al weer op de hoogte brengt! Ik zal uitkijken naar je verhalen en zal proberen de gebeurtenissen uit ons kleine landje ook te laten weten. Zet em op en geniet ervan!
Liefs, Liset

ruth

ha annelies,

wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen, leuk joh deze site. zo kan je alles goed volgen!
mooi ook om alles zo te lezen over je avonturen in zuid afrika!
ik zal uitkijken naar je volgende bericht!

groetjes van Ruth

Wie in de HERE verwachten putten nieuwe kracht, zij varen op met vleugelen als arenden.
jesaja 40:31

Ellen

Hoi Annelies,

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Leuk dat je meteen al weer een bericht stuur zeg. Zo blijven we op de hoogte!

Succes en tot het volgende bericht :)

Groetjes Ellen

Mirjam

Hee Annelies, gelukkig ben je heelhuids aangekomen. Succes hè met alles en veel plezier met de safari!

groetjes, Mirjam

Joke Wiggers

Goed te lezen dat je gezond bent aangekomen.
Een goede tijd daar. Ennuh, die namen leer je nog wel.

Esmeralda

Hey die Lies

Ik dacht ik laat ook maar op deze manier wat van me horen.
Fijn dat alles is goed gegaan. Heb je nog een beetje kunnen slapen?
Veel plezier met het op zoek gaan naar de Big 5

groetjes

Dorien

pfff. gelukkig is alles goed gegaan! Veel plezier van het weekend, klinkt best leuk allemaal!

Liefs Dorien

Ineke

Hoi Annelies fijn dat je goed bent aan gekomen.Je was zeker wel erg moe? wat leuk die reis verhalen.verheug me op de volgende.Succes en veel plezier liefs Ien.

J&A

We blijven het leuk vinden om op deze manier op de hoogte te blijven. Dan lijkt de afstand niet zo groot... Geniet, werk, heb plezier, wees blij. We blijven je zo volgen totdat je weer thuis bent. Maar dat duurt nog een hele tijd. We hopen en verwachten dat je heel veel mooie dingen mag doen en beleven daar. Wees je steeds bewust dat Hij altijd bij je zal zijn. Succes met je mede collega's. Tot de volgende keer. We kijken er naar uit. Lieve groeten pa & ma

Lenie Straaten

Hoi Annelies,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Vanavond gewerkt en had je bericht al gelezen. Tegen Sjanie verteld dat je goed was aangekomen, je moest vooral ook de groeten van haar hebben, dus bij deze. Ze wilde graag weten hoe het weer daar is.
Veel groeten, en tot horens, Lenie

Kim Vlot

Hoi Annelies,

Wat fijn om te lezen dat je een goede vlucht heb gehad. Het zal inderdaad wel even wennen zijn dat het tempo in Afrika heel anders is dan bij ons in Nederland. Het aankomende weekend met alle activiteiten en het leren kennen van de andere vrijwilligers klinkt erg leuk. Ik wens je in ieder geval een hele goed en bijzondere tijd in Afrika toe! Het temperatuurtje zal ik wel heerlijk zijn op dit moment. Bij ons is het nu weer wat frisser ongeveer 16 graden. Woensdag hebben we hard getraind voor Wende en je wordt nu al gemist hoor. We zullen tijdens het optreden in Tiel ook aan je denken, ben je er toch een beetje bij. Annelies het beste gewenst en een fijne dag gewenst. Groetjes, Kim

Diana

He Annelies,

Fijn dat de reis goed is gegaan. Heel veel plezier van het weekend op de safari. En ik kijk uit naar de verhalen.

Liefs Diana

Mariska

Hey Annelies,

wat fijn dat je helemaal heel bent aangekomen. Zo'n auto die half uit elkaar valt hahaha, ik heb er een beeld bij, maar het zal wel tien keer zo erg zijn :)
Ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat ervaren en beleven.
Leer je ons ook wat zoeloe? :)

Heel veel plezier en voorzichtig zijn he!

XXMaris

Kimberley

Ha Annelies,

Gelukkig ben je veilig aangekomen! Heel veel plezier de aankomende weken. Succes met het onthouden van de vele namen!

liefs
Kimberley

Debbie & Maris

Hoi Annelies,

Wij zijn ook blij te lezen dat je goed bent aangekomen. Raar idee dat zowel jij als wij aan de andere kant van de wereld zitten.

Succes verder en we blijven zo toch op de hoogte!

Groetjes Deb en Maris

Andrea

Hoi Annelies,

Fijn te horen dat je reis/vlucht en aankomst allemaal goed zijn gegaan. Ik wens je een fijne periode daar toe, maar uiteraard zullen we op deze manier contact houden. Veel plezier.

Liefs
Andrea

Petra

Heej Annelies,

Het klink misschien afgezaagd als je alle berichtjes hier boven allemaal al gelezen heb, maar ook ik ben blij te lezen dat je goed en wel ben aan gekomen.
Super om zo op de hoogte te blijven van al je belevenissen daar in Durban, wat moeten te tegen woordig toch zonder Internet.
Hoe was de safari zeker veel wild de dieren gezien??
Ik kijk uit naar je volgende berichtje en wens je veel succes en plezier met het gene wat je gaat doen.

Groetjes Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!