Laatste bericht uit Nederland

Beste familie, vrienden, kennissen, bekenden en geïnteresseerden,

Nog 7 dagen, dan is het zover. De kriebels beginnen een beetje te komen. Ik heb er zin in!

Het visum is alweer even binnen, dat was gelukkig helemaal goed. Daar was ik zeer blij mee want bureaucratie….daar weet iedereen genoeg van af. Vandaag nog mijn internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB en nu is alles geregeld. (hopelijk) Nu heb ik nog enkele dagen om te dubben over mijn tas. Er ligt een stapel met kleding, schoenen, medicijnen, toiletspullen e.d. klaar, dan is 20kg toch niet zo veel….de rest moeten we maar in Afrika aanschaffen.

De afgelopen 2 weken stonden in het teken van afscheid nemen op mijn 2 werkplaatsen, het vieren van mijn verjaardag en het tot ziens zeggen van vrienden en familie. Ook zal dit in de komende week nog zo zijn. Het is geen afscheid, maar een langere tijd van familie en vrienden gescheiden zijn, terwijl je nu sommige dagelijks of wekelijks ziet. Dat zal ik vast gaan missen en zo ook de vaste dingen in de week, zoals het orkest en de jazzdans.

Het besef dat ik voor een langere tijd weg ga is nog niet erg aanwezig. Het lijkt een vakantie, maar van binnen weet je wel dat het veel meer is dan dat alleen. Ik zal een hoop gaan ervaren en het zal een intensief jaar zijn, op het tempo van de Zuid-Afrikanen. Een cultuurshock is voorspelt, maar wanneer en hoe….we zullen het vanzelf ervaren en ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik wil alvast iedereen bedanken voor zijn/haar bemoedigende woorden, kaarten, boekjes, foto's en financiele bijdrages. Ik waardeer dit zeer!

Wat betreft de kaarten verkoop: er zijn nog enkele kaarten op voorraad, de opbrengst tot nu toe voor het project is al een geweldig bedrag van: € 126,-

Het volgende bericht zal waarschijnlijk uit Durban gaan komen als ik veilig en wel ben aangekomen en ik mijn plekje zoek of misschien al een beetje heb gevonden. Dan kan ik jullie gelukkig iets meer vertellen over het hoe en wat daar!

Heel veel groeten Annelies

Reacties

Reacties

Truus

Het gaat je goed. Ik zal aan je denken wanneer je daar aan het werk ben.
En kom weer veilig terug

Aline

Fijne reis en succes daar he!

Dorien

Heel veel succes en geluk gewenst! Doe voorzichtig en wel weer veilig thuiskomen hoor!
Zal je missen!

Petra Vischer-den Braber

He Annelies,

Ik kan me voorstellen dat kriebels nu gaan komen en of je nu lang of kort weg gaat je heb altijd te weinig bij je!!
Ik kon helaas niet bij je afscheid op de Twijg zijn en na ons eetentje was ik al weg voor jullie aankwamen maar toch wil ik je nog even heel veel succes en toch ook veel plezier wensen in Durban. Probeer ondanks alle leed die je daar zal tegen komen ook te genieten van de leuke dingen want die gaan ook zeker komen.

Ik blijf je zeker volgen Groetjes en alvast een hele goede vlucht Peet

ria van wingerden

we zagen je net nog in de kerk zitten. We wensen je alle goeds in Durban en natuurlijk voor dinsdag een heel goede reis. We blijven alles volgen. Hartelijke groet, ook van Leen.

Lenie Straaten

Laat God je onafscheidelijk vergezellen
en je begeleiden op al je wegen;
laat Christus de staf zijn in je hand
en de richting van elke voetstap;
laat de Geest voor je zijn
als de wind in je rug,
die je brengt op wegen van vrede,
Wees gezegend, ga met God, á Dieu!

Een goed jaar in Zuid-Afrika. Leuk dat we je een beetje kunnen volgen via de mail, Lenie.

Joke Wiggers

Terwijl ik dit schrijf zit je ws al in het vliegtuig en zijn de eerste kriebels verdwenen en de afscheidstranen gedroogd.
Ik hoop dat je een goede tijd daar zult hebben. Ik blijf je volgen via je weblog.
Werk ze maar maak ook plezier en wees a.j.b. voorzichtig!
gr. Joke

jenny

heyhey

ik heb je net weggebracht en nu zit je in t vliegtuig!! het komt allemaal goed!
en zeker omdat je er niet alleen bent; maar samen met Hem!! onthoud dat!

liefs jenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!