Hiroshima

Dag 6
We reizen vandaag met de Shinkansen naar Hiroshima. Om 8.23 vertrekt deze stipt dus even zorgen dat we er op tijd met de hele groep zijn en in kunnen..we hebben exact 90 seconden ( we hebben gisteren even mee getimd) en het is gelukt? Na 2 uur kwamen we aan op het station waar we ons met zn allen in een tram hebben gepropt met bagage en 15 minuten later vlakbij het hotel konden uitstappen. Kamers waren nog niet klaar 11.30. Dus even een praatje over de komende dagen en op naar het museum.

Hiroshima is een Japanse havenstad in de gelijknamige prefectuur in het zuidwesten van het Japanse hoofdeiland Honsh?. De stad ligt op de plaats waar de rivier de Ota uitmondt in de Japanse Binnenzee. De atoombomaanvallen op Hiroshima en Nagasaki zijn twee luchtaanvallen met atoombommen die in 1945 door de Amerikaanse luchtmacht zijn uitgevoerd. Op 6 augustus werd de Japanse havenstad Hiroshima gebombardeerd om 8.15 en op 9 augustus de stad Nagasaki. Kort daarna capituleerde het Japans Keizerrijk onvoorwaardelijk. Hiermee kwam een eind aan de Tweede Wereldoorlog. Eind 1945 waren als gevolg van de aanvallen circa 250.000 mensen om het leven gekomen. Als gevolg van stralingsziekte en kanker zouden nog enige honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen. Nu staat er een Peace Memorial Museum om hier aan terug te denken. Het is indrukwekkend om alle verhalen te lezen van vele diverse mensen.
Na dit bezoek hebben we de hop on hop off bus gepakt en zijn naar een Japanse tuin Shukkeien Garden geweest. Even de rust opzoeken. Daarna terug met de bus, maar die veranderde plots zijn lijn van groen in geel en dus duurde het nog wat langer voor we in het hotel terug waren. Snel even de koffer op de kamer gebracht om daarna om 18.00 heerlijke Okonomiyaki te gaan eten..Google dat maar even en je krijgt een goed beeld wat het is..of even op mn foto's en filmpjes wachten... afgesloten met een heerlijke moijito( waar ik je Prijs niet eens van durf te vertellen, maar lekker was tie wel)

Wist je dat:
- het toilet een hele belevenis is in Japan. Je kan muziekje aan zetten, hij begint al te spoelen als je erop gaat zitten en wel een hele bijzondere..een verwarmde toiletbril..moet niet gekker worden..maar dat gaan we wel missen in Nederland..
- ze hier zeer lange werkdagen maken
- ze het woord nee niet kennen, dat zeg je gewoon niet..
- mensen heel veel dank je wel zeggen
- ik een aardig verkleurd gezicht aan het krijgen ben..oeps..zonder zon toch beetje rood..dus snel weer de zonnebrand opgezocht heb

Tot snel!!

Adam

Aardig aan het genieten dus...? en leuk om te lezen!

Debbie

Leuk om alles te lezen en maak al notities voor mezelf hoor ?.