Dag 3 en 4

23 april
Half 9 verzamelen we bij de delifrance die we die dag ervoor hebben gespot en die vlakbij het station is. We gaan met de trein naar.... sommige dingen zijn hier gewoon echt niet te lezen. Gelukkig worden veel toeristische "attracties" wel beschreven in het Engels.. zodat je nog een heel klein beetje weet waar je heen moet. En zit er bij de automaat voor de bank en voor het treinkaartje te bestellen een knop voor Engels. We gaan naar het bamboe bos en gaan naar een tempel die erg oud is en een zeer mooie zen tuin heeft. Bloesembomen staan nog schitterend net als andere bloemen daar. We lopen terug via een andere route en komen langs de rivier die relatief laag staat. Leuke ontmoeting met een groep kinderen die moeten leren Engels praten. We eten in een achteraf straatje met een klein groepje sushi. Die serieus echt super lekker is. Daarvandaan gaan we naar de gouden tempel..en goud is het, maar zeker ook druk. Daar gaan we deze vakantie niet aan ontkomen..want we zitten in de gouden week volgende week. Wat betekend dat heel Japan vrij heeft. We reizen veel met het openbaar vervoer. Wat een leuke lokale manier is.

24 april

6 uur ging de wekker, we moeten nog even wat handigheid krijgen in wat je op een dag mee wilt nemen..zonnebrand, regenkleding etc...Om 8.23 ging de trein. Na een bak thee bij de Starbucks. Ik was wat aan de vroege kant daardoor was de delifrance nog niet open dus bij de starbucks geëindigd. Met een groep van 14 mensen naar Nara. Dit was een trein ritje van een uur. Half 10 op het station en voor we het wisten was het half 1 nog 1 laatste tempel daar bezocht die ik erg leuk vond. Met lantaarntjes. Ik zal jullie niet al de namen geven..mag je wel om vragen..Op de foto's begrijp je wat ik bedoel met lantaarntjes? Weer terug bij het station rond 14.00 want hij vertrekt hier 14.23 en je wacht netjes in rijen achter elkaar en na zo'n 15 km er op te hebben zitten wil je eigenlijk wel vooraan staan om te kunnen zitten in de trein. Op de heenweg konden we in 1 x, maar terugweg had een overstap. Hoe de trein werkt....je koopt kaartje bij de automaat..er is er 1 soms 2 met Engels. Je toets het station in..of je kijkt van te voren op de map in welke zone het station ligt en dus het bedrag dat je moet betalen. Dit betaal je dus in de automaat en je krijgt een ticket en die haal je verder door de poortjes en dan moet je hem niet vergeten weer mee te nemen. Bij het verlaten van je uitstap station doe je hem weer door de poortjes, maar krijg je je kaartje niet meer terug..jammer niets voor het plakboek. De prijzen zijn niet mis..maar ach je wil ergens komen. Rond 16.00 in de wijk gion waar we naar een geisha show zijn geweest. Deze voorstelling is alleen in de maand april te zien. Het was mooi om te zien, maar zaten allen bijna te knikkebollen na zo'n lange dag. Na deze show viel de regen met bakken uit de hemel en werd het tijd om wat te eten..een noedelsoep (ramen) voor de tweede keer. Je gooit opnieuw geld in een automaat en duwt op een plaatje wat je denkt te willen eten en geeft dit aan de bar. Dan maken ze het klaar en kan je heerlijk eten.

J&A

Wat een leuke ervaringen. Veel plezier. We gaan je hier ook volgen. ?

woutrien

hoihoi, leuk om je verhalen te lezen! Het zal een bijzonder land zijn, zeker de taal die al compleet anders is. Geniet van je reis! En lekker veel foto's maken hoor!