en nu weer thuis

Nu weer thuis met de kachel aan en een klein kerstboompje op tafel schrijf ik mijn laatste verhaaltje van deze geweldige reis.

Oud en nieuw. Het was me een feestje. Vele van jullie hebben de jaarwisseling in Sydney gevolgd via Youtube. Dan hebben jullie meer gezien dan wij, maar wat stonden wij op een mooie plek. Voordat we op weg gingen hebben we ons eerst maar eens ontdaan van de vakantiekleding, want we hadden de avond ervoor een mail gekregen dat de dresscode glamourous, chic moest zijn. Gelukkig hadden we dus een jurk gekocht en heb ik oudjaarsdag nog mooie sieraden erbij gekocht dus we waren er helemaal klaar voor. We hebben eerst lekker gegeten bij het restaurant op de hoek en vandaar lopend naar het Opera House. Er werden meer dan 1,6 milioen mensen verwacht en hadden op tv gezien dat er nog wat lege plekken waren dus die waren vast voor ons. We kwamen heel veel mensen tegen en veel politie en beveiliging, wat was het goed geregeld. Met vele liepen we verder en verder. Door onze kaartjes konden we ver doorlopen en voelden we ons wel een decadent, maar we hebben er wel van genoten. We hadden uitzicht op de brug en boven ons werd het vuurwerk van het opera huis afgeschoten. Het was geweldig. O en dit alles natuurlijk met hele lekkere champagne en nog meer champagne. Om iets te vinden zonder alcohol was wel lastig. Na het mooie vuurwerk zijn we met al de andere mensen weer terug gelopen naar ons hotel, het ging er heel georganiseerd aan toe wat wel heel fijn was. Ondanks het vele vuurwerk was bij ons echter nog niet helemaal doorgedrongen dat het nieuwe jaar begonnen is, maar dat komt vast door het lekkere weer wat we niet gewend zijn rond deze tijd van het jaar. De volgende dag hebben we uitgeslapen, waren we nog net op tijd voor het ontbijt in ons hotel en hebben we zoals vele andere mensen de dag doorgebracht in het park met een boek, kleedje en drinken. Tegen de avond zijn hebben we onze tassen ingepakt en zijn we op zoek gegaan om pizza te gaan eten. Die konden we niet zo snel vinden en dus werd het lekkere noodles die we lekker hebben gegeten op onze hotelkamer. Daar hebben we nog enkele uurtjes geslapen en toen ging plots de wekker....het was 2.10. Het was echt tijd geworden om het laatste in te pakken en een taxi te pakken naar het vliegveld waar we om 02.55 aankwamen. Het vliegveld was nog dicht en ging 3.00 open. Onze vlucht was om 6.00 en was dus de eerste van die dag. We zagen beide wel een beetje op tegen de vlucht want nu duurde deze nog iets langer dan op de heen weg...14,5 uur. en daarna 7,5 uur. Respect voor de mensen die kunnen slapen in een vliegtuig, maar helaas zat dat er niet heel erg in voor ons. Dus toen we thuis kwamen gedouched en heerlijk gaan slapen. Ja bijna 11 uur aan een stuk geslapen. Nu een beetje beduusd, want heel erg licht is het vandaag niet geworden, maar de wasjes zijn gedaan, boodschapjes binnen dus nu tijd om de foto's te gaan bekijken. Ik zal er snel wat op gaan zetten.

Bedankt voor het volgen van mijn verhaaltjes, ik vond het leuk om jullie op de hoogte te houden, voor zover het mogelijk was en hoop jullie snel weer in real life te zien :) en Deb, ook jij bedankt!! Tot snel xx Annelies

Max en Janne-Marie

Fijn dat je weer thuis bent en we hebben genoten van je reisverhalen. Bedankt!!

Jos & Mirjam

Dank voor je prachtige verhalen. Welkom thuis en een heel mooi 2015 gewenst hoor!

Debbie

Graag gedaan en jij ook bedankt :-p

jenny

Fijn dat je weet thuis bent. Hoop dat je nog heerlijk na kan genieten van je foto's. Leuk je verhalen te lezen. Xxx

Carool

Blij dat je goed thuis bent gekomen! Vond het hartstikke leuk om avonturen mee te lezen en hoop je woensdag weer te zien. X

Aline

Hopelijk wordt de jetlag al steeds minder..... was leuk jullie vakantie zo bij te kunnen houden!
Groetjes!

Sharon v G

Welkom terug en een gelukkig 2015. Ik zit net jullie laatste verhalen te lezen. Wauw.. je hebt het toch maar even gedaan die brug over Annelies, echt stoer van je hoor! En oud en nieuw in Sydney vieren... ik ben jaloers haha!!!

Succes op je nieuwe werkplek en ik ben heel benieuwd naar je foto's!
Liefs Sharon.