prettige kerstdagen

Blue Mountains

De ochtend begon al lekker warm dus lekker ontbeten op het balkon om nog even te genieten van ons mooie uitzicht. Vervolgens de tassen weer ingepakt waar we al aardig handigheid in hebben gekregen. Eerst nog even 20 minuutjes rijden om naar het stadje te rijden waar we kunnen tanken en dan naar de mountains. Deze accommodatie hebben we via air b&b al geboekt voordat we weggingen dus we hopen dat het leuk is. Hoe verder we de bergen in komen hoe meer bewolking we krijgen en zelfs wat regen. We hebben deze vakantie echt alle soorten weer al gehad. We komen aan en het is super mooi en precies wat we hadden bedacht, behalve dat het uitzicht inmiddels steeds minder is geworden. We besluiten onze kerstinkopen te gaan doen want ook hier zijn de winkels de komende dagen dicht. Op de terug weg is het weer nog slechter geworden een hoe hoger we komen hoe dichter de mist wordt. Ons uitzicht is gedaald tot 5 meter. Hopelijk kunnen we er de volgende dag wel van gaan genieten.

We worden wakker van....een enorme zwarte spin die in de slaapkamer boven de deur zit. Het was 7.00 kerstochtend, niet helemaal wat we in gedachten hadden. We maken weer een plan de campagne, maar waren er niet helemaal zeker van dus toch de eigenaar van het huis gesproken en die vertelde dat hij ongevaarlijk was, pff dus met de bezem hem naar buiten gewerkt. We worden nog helden:-)

Na ons zweet te hebben afgespoeld en gegeten te hebben besluiten we om een stukje te gaan rijden. Het weer is goed, helder en mooi uitzicht. In de auto zagen we de temperatuur toch weer naar 28 graden oplopen. We zijn naar Katoomba gereden, waar het echt enorm druk was, dat hadden wij niet gedacht, misschien de andere ook niet maar er waren enorm veel mensen. Dus we hebben de kerst zeker niet alleen doorgebracht. We hebben de 3 zusters bezocht, 3 pilaren die volgens de aboriginallegende 3 zussen waren die veranderd zijn door hun vader in rotsen als straf omdat zij met drie vrijers flirten. Het uitzicht was schitterend. Daarna naar de scenic Railway. We zijn met de cableway naar beneden gegaan waar we de scenic walkway van 50 minuten hebben gelopen, het zweet stond op onze rug. Dit was een mooi pad door het regenwoud heen. Vervolgens met de scenic railway omhoog. Deze trein is de stilste passagierstrein in de wereld. Van 52 graden. Ik kan je zeggen, het leek wel een achtbaan we werden bijna geheel gekanteld omhoog, in een achtbaan zit je vast....wij niet hoor, een glaasje voor ons en dan de afgrond...het was wel even spannend. Toen we boven kwamen was het tijd om te eten, en de lucht werd donker en er stond een enorme rij voor de scenic skyway, dus met inmiddels de wind, regen en onweer en 10 graden koelere lucht om onze horen zijn we snel terug gegaan naar de auto en hebben we de skyway gelaten voor wat het was. De rest van de dag.....regen dus lekker gerelaxt in ons huisje...in de hoop dat de Spider.....genaamd Santa Claus buiten blijft:-)

Vandaag Boxing day genoemd, of te wel 2e kerstdag hebben we een bezoek gebracht aan grotten bij Jenolan. Leuke rit erheen en weer terug en nu bij de Mc Donalds een poging doen om jullie op de hoogte te brengen. Hele fijne dagen nog!!! En hopelijk kunnen we snel weer wat posten. Tipje van de sluier.....Morgen naar Sydney via de blue mountains en zondag hopelijk de Bridge climb...al geven ze niet het beste weer op, maar we wachten af. Daaaaag allen!!

Andrea

Hele mooie kerst gewenst voor jullie allebei!!

Woutrien

Hoihoi,

Leuk om je verhalen te lezen. Geniet er lekker van en fijne feestdagen!!!!

nicolette

Hopelijk krijgen jullie het nog eens naar je zin ???????? pfff rusten jullie ook nog wat uit ?? Geweldige verhalen en uhhh wij hebben hier lekker sneeuw ..
Ja ja ik voel wat jaloerzie .....nou ik nog steeds niet hoor .....fijne dagen nog en uhhh annelies zal ik ff voor de gein vragen of je plekje nog vrij is ????????????......dikke kus en geniet van de laatste week ????????

nicolette

Nou ja al die ??????? Waren emoticons :-)))