Emerald en lake Entrance

Na regen komt zonneschijn dus gelukkig was het de volgende ochtend licht bewolkt. We hebben de kustlijn langzaam verder geslingerd en de mooie blauwe zee met zandstranden bewonderd. We zijn langs Melborne gereden hebben de skyline gezien, zijn over een tolweg gereden maar hebben nooit betaald....dus waarschijnlijk mochten we daar helemaal niet rijden, maar ja soms is het niet allemaal even duidelijk. Want zo rustig als de vele dorpjes zijn zo druk is de stad! We rijden hier natuurlijk ook nog links, dat zijn we wel al gewend, maar soms gaan dingen gewoon net even anders en dat is soms wat onhandiger dan dat wij gewend zijn. We zijn vandaag geëindigd in het dorpje Emerald. In een cottage bij mensen op hun terrein. Het ziet er ongelooflijk uit en wilden dit huis dolgraag meenemen naar Nederland. Dit zullen we niet doen, maar het heeft alles en was op z'n romantische Franse stijl ingericht. Hier hebben we dan ook op geheel Ozzie stijl de bbq aangedaan en heerlijk buiten gegeten, een deel van de film mama mia gekeken en geluierd in een spabad, wat wil een mens nog meer:-) We hebben een heerlijk mandje gekregen met allemaal lekkere dingen voor het ontbijt en dus hebben we geheel op Engelse stijl ontbijt gemaakt met worstjes, bacon, eieren, rosti tomaat en champignons. De Engelsen hebben echt hier een hele grote invloed, meer dan ik had verwacht. Na dit heerlijke ontbijt zijn we vertrokken naar Paradise Beach. Waar we een geheel onverlaten strand hadden op 2 vogels na:-) Hier hebben we geluncht, of te wel een lekker boterhammetje kaas gegeten. Vervolgens door gereden naar Lake Entrance. De wind werd harder, de wolken kwamen eraan en....dus ook de regen. Tussen de druppels door hebben we het dorp en het meer nog bezocht en hebben we een visschotel besteld. Wat altijd het geval dan is....je weet nooit wat je krijgt, dat was ook nu het geval. Verder kan het hier in ieder geval niet zijn, maar het was een heel gepelde van garnalen en ontleden van vis van graat. Vervolgens snel naar ons motel terug gelopen want inmiddels waaiden we uit onze shirtjes. Nu we dit verhaal zitten te schrijven wordt de lucht donkerder en horen we de onweer in de verte aankomen. Het lijkt de Nederlandse zomer wel, smorgens koud, overdag lekker en afsluiten met onweer, we voelen ons bijna thuis:-)

Welterusten weer en tot het volgende verhaal. We weten nog niet waar we heengaan morgen, hangt af van het weer, blijven we bij de kust en gaan we zo omhoog richting sydney of gaan we de bergen in...jullie lezen het vanzelf! ps. Leuk jullie berichtjes te lezen!

Lisette

Hi Annelies, super leuk om jullie belevenissen te lezen! Klinkt allemaal goed! Heel veel plezier nog daar en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Groetjes!

Nicolette

Hoi hoi (ex ) collega .... Jammer genoeg ????maar jeetje wat een geweldige vakantie zeg alleen wel jammer van al die regen maar ach wat maakt het uit he hahah trouwens ik ben nog steeds niet jaloers hoor en ik mis je ook echt nog niet Bij ons op de groep .... Maar misschien moet je nog maar even nadenken of je echt weg wilt ... Nou tot het volgende verhaal ... Dikke kus van mij xxx

Aline

Wat klinkt dat allemaal heerlijk. Geniet er met volle teugen van!!

Sharon

Wauw, wat beleven jullie ontzettend veel, komen jullie mooie dieren tegen en is het leuk om jullie reisverhalen te lezen zeg! En ik ben net als Nicolette echt helemaal niet jaloers... in tegendeel zelfs ;) wij gaan echt veel liever werken ;) haha!

Geniet van elke dag! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal en jullie nieuwe & mooie ervaringen! Liefs, Sharon.