Great Barrier Reef

Vanwege de warmte en de lekkere zon hebben we o.a. besloten om niet de hele dag te gaan snorkelen, maar een tocht te doen die om 13.00 uur vertrekt en met een zonsondergang. Wat hebben we genoten! We werden opgehaald en naar de haven gebracht om aan boord te gaan van een mooie catamaran. Na een uur varen bereiken we de 2 kleine mooie eilandjes low islands en gaan over in een klein bootje. Vanwege de zon en jellyfish krijgen we een gestuit aan en het enige wat niet bedekt is....geen idee, want zelfs handen waren bedekt. Na een tijdje gesnorkeld te hebben...je zal het niet geloven...hadden we het zowaar koud gekregen...ja ja. Het was enorm mooi, helaas geen foto's genomen, maar Nemo hebben we gezien, de haaien (geen gevaarlijke) en helaas de schildpadden niet. Het was het dubbel en dwars waard. Na mooi koraal en vele vissen moesten we helaas weer terug naar de boot waar we werden verwelkomd met lekkere hapjes, ja dat kennen ze hier wel. Nog een mooie tocht terug op de catamaran en een zon die bijna onder ging achter het mooie regenwoud. De avond hebben we afgesloten met de take away..fish and chips. Moe en voldaan kijken we terug op deze opnieuw geweldige dag! Morgen met de shuttle bus terug naar Cairns, om de dag erna te gaan vliegen naar Uluru....een geheel andere wereld als hier,een droge warmte, zegt men, al zeggen de weersvoorspellingen regen en 38 graden....we gaan het onder vinden!

Tot snel weer en het was weer eens een andere sinterklaasviering dan we gewend waren, maar zeker de moeite waard:-)