Het schiet op

HALLO!!

Op het moment ik in het kantoor van Youth for Christ Cape Town (Kaapstad) De mogelijkheid om internet te gebruiken is daar en dus maak ik er heel erg graag gebruik van om net iets meer te schrijven dan ik gisteren heb gedaan.

De dagen zijn om af te tellen. We hebben een fantastische vakantie gehad van 5 weken en nu dus voor 2 weken bij de YDC in Kaapstad. We hebben uitzicht op de tafelberg en Robben eiland (het eiland waar Nelson Mandela vele jaren gevangen heeft gezeten. En het is 3 min lopen naar het strand) een betere YDC woonplaats hebben we niet gehad. We hebben een bezoek gebracht aan een lage school en een hogere school in de wijk BelHar. Hier hebben we HIV en Aids les gegeven en vandaag hebben we d.m.v. enkele spelletjes de kinderen proberen te vertellen over RESPECT. We hebben les gegeven aan grade 6 (12-13 jaar) en grade 7 en gisteren grade 11 en 12 (leeftijd rond de 16-18) De klassen zijn gescheiden in Afrikaans sprekend of Engels sprekend. Dit is heel interessant en zeker voor iemand die helemaal niet graag voor grote groepen staat was het wel weer even een nieuwe uitdaging, en dan nog eens in het engels.

Wink
Afrikaans kan ik wel lezen en zolang ze langzaam praten, ook verstaan.

doordat er maar weinig vrijwilligers op het moment hier zijn kunnen niet alle projecten draaien waardoor we niet op alle projecten kunnen kijken dat is wel jammer, maar ik vind het al super dat ik op de scholen ben geweest en wat les heb gegeven. Natuurlijk waren ze ook benieuwd naar hoe het in nederland is dus hebben we allerlei vragen beantwoord, over bekende voetbalspelers als het weer, de taal, schaatsen en sporten. Dit vinden vooral de kinderen van de lagere school heeeel interessant, ze bleven maar vragen stellen.

Over een paar daagjes hopen we veilig en wel naar huis te reizen. Op sommige momenten heb je naar die dag toegeleefd maar op andere momenten zo ver mogelijk uit willen stellen. Al heb ik nu wel het gevoel dat het tijd is om terug naar huis te komen. Al zal ik vele dingen missen die te veel zijn om zo op te noemen.

We gaan nu naar sos kinderdorp

Tot snel

LiefsAnnelies

Petra

Hey annelies,

Ik geloof zeker dat het leuk is om kids van daar te vertellen hoe het leven hier er aan toegaat, wat natuurlijk niet te vergelijken is met zo als hun leven.
En het zit er nu echt bijna op,maar geniet nog van de tijd die je daar ben. En het was erg leuk om je op deze manier te volgen en te zien/lezen wat je daar zoal heb gedaan in het afgelopen jaar ERG LEUK.
Het gaat je goed en we zien elkaar misschien nog wel keer.

Groetjes Petra

jopie van rossum

Bedankt voor al je interressante en boeiende verhalen.Allebei een goede reis naar huis toegewenst en een behouden aankomst.
Nogmaals dank.

Lenie Straaten

Hoi Annelies,

Allereerst "Hartelijk Gefeliciteerd" met je verjaardag van morgen!
Knap van je om voor een grote groep en dan ook nog in het engels je verhaal te doen.
We zijn erg benieuwd wat je verdere plannen zijn en verwachten je gauw een keer op de koffie.
Een hele goede vlucht naar huis en tot ziens.
Groetjes, Lenie

Janny Verduin

Ik heb jullie belevenissen met heel veel belangstelling gevolgd. Nog een week nu! Wat zal het een overgang zijn.
Ik wens je vandaag een fijne verjaardag toe!

Ellen

Hoi Annelies,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Vier je het nog een beetje daar in het Zuiden?
Bedankt voor al je verhalen die je hebt geschreven het afgelopen jaar. Het was echt leuk om te lezen!
Een goede reist voor de aankomende week toegewenst en tot ziens,

groetjes Elen

diana

hey Annelies,

Het is zogaaf om al jouw verhalen te lezen. je hebt zoveel gezien en meegemaakt. Echt geweldig

Geniet nog van je laatste daagjes. en als je weer in nederland bent moeten we snel afspreken want ben echt super benieuwd naar wat je allemaal te vertellen hebt.

Liefs van mij

ineke scheepbouwer

Hoi Annelies
Bedankt voor al je verhalen.Het is zo leuk om
teweten wat je allemaal mee maakt.
Geniet er nog even van en tot gauw.xx Ien.
En ook van de Hans meiden.

Ruth

Wat een mooie foto's!
Ik wens jou en je zus alvast een hele goede reis naar huis toe!!!
Groetjes van Ruth