Nog 10 dagen.....

....dan is de periode als vrijwilliger in KwaZulu Natal voorbij.

Frown
Het was een geweldige periode! Nog te vroeg om op terug te blikken, maar mensen gaan je vragen hoe je je voelt en dat is toch een beetje tegenstrijdig. Het is een super periode geweest, maar ik heb nu ook heel veel zin om het land te zien en te verkennen....en uit te komen in Kaapstad waar vele mensen het hier over hebben.

Hoe gaat het daar in Nederland? Ik heb de afgelopen paar dagen met enkele mensen uit Nederland mogen spreken wat ik heel erg leuk vond. Ik besef me ook dat ik eraan toe ben om hier weg te gaan en op vakantie te gaan en om terug te komen naar Nederland.

Om mijn eigen dingen weer te kunnen doen, om vrienden te bezoeken en bij te kletsen over van alles en nog wat. Om de draad weer op te pakken en om aan een ander doel te beginnen, te fietsen, niet te denken of het wel veilig is om op straat te gaan of te checken of al de poorten en hekken wel dicht zitten. (pas werd ik wakker...staat de buitendeur wagenwijd open....dan denk je toch...)

De tijd is gekomen om afscheid te gaan nemen van de mensen hier in Pietermaritzburg. Wat dat betreft kan je maar beter op 1 plek blijven zodat je geen afscheid hoeft te nemen. Mensen hebben verwachtingen van ons als vrijwilligers, ze verwachten foto's, of geld om nog iets mee te doen, iets extra's, of je niet nog even een computer kan geven, of nog even zus en zo. Het is moeilijk om hier iets mee te doen. Je weet dat er geen geld is voor dingen en wij kunnen het misschien wel verzorgen, maar dit geeft ook weer een verwachtingspatroon voor andere vrijwilligers. Dit willen we niet en dus hebben we besloten dit niet op die manier te doen. Ik ben heel benieuwd hoe het met de projecten verder gaat, hoe het met de mensen verder gaat en of er over .....jaar echt verandering te zien is door dat kleine beetje werk dat wij hebben gedaan en wat vele organisaties hier doen!

Twee weken geleden is het alweer dat we met al de vrijwilligers een weekend op stap zijn geweest. Het was een leuk weekend, waar ieder kon doen wat hij/ zij wilde. Het was een mooie omgeving waar we heerlijk hebben kunnen wandelen. We moesten voor onszelf koken en dat betekende dus voor 19 personen. We hadden hutjes die we met 2 of 3 personen deelden en met een eigen toilet, badkamer etc. Als je met 11 personen in een huis woont en alles moet delen is dit plotseling heeeeerlijk en super genieten!!!

Aankomende woensdag (1 april, geen grap) gaan we afscheid nemen in de community. Nu zitten we precies op een periode dat kinderen je gaan waarderen, kennen, verhalen vertellen, omhelzen etc. dus het zal toch wel jammer zijn om gedag te zeggen. Het verschil tussen Durban en hier is dat we toen wisten dat er nog een hele periode voor ons lag, maar nu is het echt het einde van het werken in de townships.

Acht april, tijd om op vakantie te gaan, we komen jullie ophalen hoor, paps en mams....hihi. Hieronder een soort van schema waar we heen gaan!!

woensdag

8 april

Eshowe

vrijdag

10 april

Hluhluwe

maandag

13 april

Anstey Beach Durban

dinsdag

14 april

Drakensbergen

zaterdag

18 april

Port St. John

Dinsdag

21 april

Addo elephants Park

donderdag

23 april

Knysna

zaterdag

25 april

Oudtshoorn

maandag

27 april

Worcester

woensdag

29 april

Cederberg

maandag

4 mei

West Coast Nat. Park

woensdag

6 mei

Stellenbosch/Paarl

vrijdag

8 mei

Cape Town

Iedereen nog heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden, reacties.....natuurlijk nog gewoon blijven doen, want we zijn nog niet thuis...

Wink

Ik wens jullie ook allemaal het beste en trouwens over 2 weken hele goede paasdagen gewenst!

Ik heb nog zoveel te zeggen maar eigenlijk zijn woorden nooit genoeg dus nog een keer...BEDANKT!!

Liefs en tot in mei!!

(wie weet onverwachts nog ergens tussendoor)

Annelies

Ps. helaas willen de foto's vandaag niet geladen worden dus die houden jullie te goed!! Je kan wel enkele foto's bij esmeralda vinden (de link staat rechts onderaan)

Reacties

Reacties

J&A

Hoi hoi meiden,
Bedankt voor je verhalen. Het is goed geweest. Ook sterkte bij het nemen van afscheid. Tot snel!!

rianne en edwin

hoi anne!
succes met de laatste dagen en geniet van jullie heerlijke vakantie!
Tot in Nederland

petra

Ha Annelies,

Het zal zeker niet makkelijk zijn om afscheid te moeten nemen maar gelukkig neem je een hele koffer vol foto,s en herinneringen mee terug naar Nederland dus vergeten zal je het nooit meer!!
He heel veel plezier met je vakantie en geniet er van dat heb je verdient.

Groetjes Petra

Lenie Straaten

Hoi Annelies,

Wat gaat zo'n periode snel voorbij. Sterkte bij al het afscheid nemen, altijd best moeilijk.
Daarna een hele fijne vakantie en waarschijnlijk tot snel een keer op de koffie op "De Twijg"
Groeten, ook aan je zus. Lenie.

Jopie van Rossum

Annelies,
Bedankt voor al je verhalen. Bij elkaar heb je toch een goed beeld gegeven van alles wat er zo ver weg leeft en gebeurt. Nog een paar fijne werkdagen en een hele fijne vakantie met je vader en moeder, met daarna, (maar dat duurt gelukkig nog even) een goede thuisreis!

jenny

heyhey

pff... als ik nu terug denk naar t moment dat ik je mee wegbracht naar t vliegveld, en dat he nu alweer bijna terug komt, is de tijd echt heel snel gegaan...
ik ben echt blij als je dr weer bent:):)

nou geniet nog ff want voor je t weet ben je weer in nl en beginnen de gewone dagelijkse dingen weer.

liefs kus jenny

max

hey esmeralda en annelies,
leuk om jullie verhalen te lezen en leuk dat jullie ouders eraan komen
een goede tijd gewenst en ook goede paasdagen
moest nog even denken aan wat iemand ooit eens zei omdat jullie je afvroegen dat yfc toch evangeliseerde
franciscus van assisi schijnt dit gezegd te hebben ;'' verkondig het evangelie en gebruik zonodig zelfs woorden''
dus ik denk dat je meer doet dan je misschien denkt
maar goed dat kwam zomaar even bij me op .
Gods zegen en tot horens

max en jannemarie en jenny en jordi

Ellen

Hoi Annelies,

Wat gaat dat snel voorbij he. Sterkte met het afscheid nemen van iedereen daar, dat zal niet makkelijk zijn en is ook nooit leuk om te doen.

Ik wens jullie een hele goede vakantie en hopelijk tot ziens in Nederland. Ik zie je denk ik wel weer op de PM. En wie weet kom je een keertje langs op de Twijg...

Groetjes Ellen

rika van wingerden

Hoi Annelies,

Ik heb steeds jullie verhalen gelezen op de weblog en zo met jullie, op afstand, meegeleefd.Veel stekrte met afscheid nemen en een fijne vakantie toegewenst
Groetjes Rika.

Ria van Wingerden

Het is een mooie tijd voor jullie geweest maar ik kan me voorstellen dat het ook weer heerlijk zal zijn om met de familie en vrienden te kletsen en het 'gewone' werk en leven hier weer op te pakken.
Veel plezier met pa en ma op jullie verdere rondreis en een behouden thuiskomst gewenst! Groet van Ria en Leen van Wingerden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!