Pietermaritzburg

Het huis hier in PMB (Pietermaritzburg)

Sinds 2 weken wonen we nu in PMB, de tijd vliegt wel, het is hier nu nog vakantie, dus we kunnen onze tijd geheel zelf inplannen. Het is dus eigenlijk heel rustig, maar dat is wel lekker. Zo heb ik dus even tijd om al mijn verhalen op te schrijven. Het weer is nogal wisselvallig en verschilt tussen de 20-38 graden (gelukkig was die 38 maar 1 dag) en zit het gemiddeld rond de 25 en 30. Het is rustig met de vrijwilligers, de 1 gaat op vakantie de ander komt terug van vakantie. Het werk begint weer rond de 20 januari, ik ga waarschijnlijk 2 dagen werken in de community en 2 dagen aftercare. Ook ben ik ermee bezig om een bezoek te brengen aan een huis voor verstandelijk gehandicapten waar ze, aldus onze coordinator, met ongeveer 30-40 mensen wonen. Ik ben dus wel heel benieuwd hoe dit verschilt met onze visie met kleinschalig wonen e.d.Binnenkort krijg ik het adres. Het is vlakbij dus ik ga eens kijken of ze me toe laten :) en me er meer over kunnen vertellen.

Vanaf 14 januari zullen we met zijn 6 zijn, vervolgens zullen begin februari 2 nederlandse jongens erbij komen en half februari zullen er nog 3 Ieren bijgekomen. Dit betekend vanaf half februari een huis met 11 vrijwilligers, dat wordt een heel gezellig druk huis, want er is maar 1 badkamer wat ook gelijk het toillet is. In het vooruitzicht ligt ook nog een weekend naar l'abri en een weekend naar Drakensberg met al de vrijwilligers.

De tijd voordat mijn ouders hierheen komen, zal vliegen als een trein, om precies te zijn nog 3 maanden. Ik zie mezelf alweer bijna op het vliegveld in Brussel staan. (Daar zullen we nog maar niet aan denken).

Ik kijk ernaar uit, om voor de korte periode hier( zo lijkt hetnu), nog even hard aan het werk te gaan.

Dit stuk geschreven in PMB maar nu voor 5 dagen in Durban om nieuwe vrijwilligers te verwelkomen. Het is hier erg warm, 35 graden en geen zuchtje wind...slapen is niet mogelijk het is gewoon te warm, maar perfect strandweer, de zee is warm met lekkere golven. Helaas moet je niet te lang in de zon vertoeven, want hoeveel zonnebrand je ook smeert verbranden doe je, of de zon nu schijnt of niet. En dan te weten dat het zo hard vriest in Nederland, ik wil echt even terug om de molentocht te komen schaatsten

Wink

Lieve groeten,

Annelies

Reacties

Reacties

Lenie Straaten

Hoi Annelies,

Allereerst een heel Voorspoedig 2009, mag nog wel hé? Leuk om iedere keer de verhalen van jou te lezen en je zo te volgen in je doen en laten. Ik merk dat ik wel heel weinig terug mail, maar ja, vergeleken met jou gaat het hier een beetje als van ouds, met hier en daar wat ups en downs. Ik ben heel benieuwd naar het leven van de verstandelijk gehandicapten daar, het zal niet te vergelijken zijn met hier. Misschien iets meer met de begin periode van mij, alhoewel de groepen zelfs toen niet zo groot waren als bij jou in Zuid - Afrika.
Groetjes en veel succes bij je mooie werk. Lenie

jopie van rossum

Haast niet voor te stellen, dat het bij jullie nu zo warm is, wij trekken nog een extra shirtje aan hoor.
Het is nu zo mooi in Nederland. Het is op alle fronten genieten en we kunnen nu niet zeggen, dat we geen winter hebben gehad. Ook voor de kinderen kwam het goed uit, dat ze in de kerstvakantie lekker konden schaatsen. Genieten jullie nog maar even van de zomerse temperaturen en straks weer succes gewenst bij alle werkzaamheden. Hartelijke groeten.
Natuurlijk voor iedereen een heel goed en gezond 2009 toegewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!