Reisverslag

Allen de beste wensen voor 2009!!!

Tja een jaar is zo voorbij en wat zijn de goede voornemens voor het komende jaar. Ik moet zelf zeggen dat het hier allemaal heel rustig is verlopen...misschien wel in tegenstelling met Nederland.....?

Ik wil toch nog even terug blikken op 2008. Want in december zijn Esmeralda en ik nog even op vakantie geweest voor 2 weken. Het is voorbij gegaan als een trein.

Maandag 8december zijn we vertrokken. in de ochtend werd de auto afgeleverd rond 9.00. Toen we rond 11.00 wilde vertrekken hadden we wat moeilijkheden om de auto starten en we werden roder en roder, het was een warme dag, maar wat doe je als je auto niet wil starten. Na 15 minuten (minimaal) geprobeerd te hebben hem te starten is het gelukt. Het was even een handigheidje...maar je moet het wel onder de knie krijgen. Rond 11.00 vertrokken we dan toch echt. De auto was helemaal volgeladen. Heel ons hebben en houden zat erin. Nu zal je denken dat zal niet zoveel zijn, maar uiteindelijk was het toch echt veel en paste het maar net in de achterbak de rest ging op de achterbank. Vervolgens natuurlijk de boodschappen en via de Valley of 1000 hills naar PMB (Pietermaritzburg) waar we rond een uurtje of 4 aankwamen. Daar geslapen en de volgende dag naar de Drakensbergen. Bij de Sani Lodge hebben we de 2 dagen pony trek gedaan. Dit hebben we met z'n vieren gedaan. (Esmeralda en ik, een ander nederlands meisje en de gids) Dit was een geweldige ervaring. We zijn eerst een uurtje of 3 de sani pass opgereden waar de hoogste pub van Afrika is 2446 meter. Deze is in Lesotho niet meer in Zuid-Afrika, dus ook de douane gepasseerd. We werden getrakteerd op een geweldig uitzicht. Vervolgens verder gereden en bij een huis in een klein dorpje,hebben we een tijdje gewacht want de paarden moesten nog opgehaald en gezadeld worden. Vervolgens hebben we een schitterende tocht van een uurtje of 3 gehad waar we langzaam de zon zagen ondergaan achter de bergen. We werden in een klein dorpje ontvangen als ere gasten. De kinderen waren helemaal enthousiast en natuurlijk hebben we vele foto's gemaakt, en gespeeld met ze. We hebben lekker gegeten met kaarslicht want electriciteit hebben ze zover in de bergen van Lesotho niet. En net voor we gingen slapen zijn we nog even in de herdershut geweest waar de herders wat muziek speelden op een soort zelf gemaakte gitaar. Heerlijk geslapen en de volgende morgen hadden we om 7.00 ontbijt en om 8.00 zaten we weer op het paard. Een tochtje van een uurtje of vier. Mijn billen willen liever niet, maar ik wel, dus het was opnieuw een hele mooie tocht met een paar galopjes tussendoor, en dat is toch even wennen met een rugzak en een zadel waarvan je denkt, wanneer glijdt dit eraf. Vervolgens hebben we een lunch gehad met rijst, bonen en salade. Het eten hier in Lesotho en ook in Zuid-Afrika is bij de mensen simpel, maar ik vind het toch lekker. (Dus meiden van Hans, jullie weten wat jullie krijgen hihi) Vervolgens begon onze terugreis waar we in de pub nog een echte hollandse chocolademelk hebben gedronken. We kwamen op de terugweg in een enorme onweersbui terecht, wat schitterende beelden en geluiden opleverden.

De andere dagen van onze vakantie waren een stukje ontspannender, veel gelezen, geslapen en genoten van de plaatsen die we hebben bezocht. Ik heb nog 1 korte hike van 5 km in de warme zon gedaan, zonder bomen e.d. 33 graden. Ik moet zeggen dat dit voor mijn conditie wel het maximale was. Esmeralda heeft nog een hike gedaan naar een enorme waterval. Ze had een schitterende dag en hele mooie uitzichten. Ik heb dit niet gedaan, omdat mijn conditie het niet aan kon en ik enkele dagen een beetje ziekjes was. Al met al een heerlijke vakantie gehad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!