Bijna op de helft......

Wink
Hallo allemaal

Bijna op de helft van mijn avontuur in Afrika. (en zomaar 2 berichten op 1 dag)

Vorig weekend ( weekend van 14 november) zijn we een weekend geweest naar L'abri. Dit is een plek waar vele kampen worden georganiseerd voor YFC. Het is ook onderdeel van YFC. Het is er schitterend en we hebben goed weer daar gehad. We hebben 2 korte maar flinke hikes gemaakt, waar ik natuurlijk spontaan erg veel spierpijn aan over heb gehouden. Een mooie swing waterval waar we aan een touw over het water konden zwieren. Ook moesten we een rivier oversteken over een touwtje. Gelukkig werden we vastgezet en konden we niet echt vallen, maar het was redelijk hoog, maar het is gelukt. Het was een weekend van al de vrijwilligers van Durban en Pietermaritzburg. Het was een extra weekend omdat we erg nieuwsgierig waren naar hoe het er in l'abri aan toe ging. Foto's zijn bij Esmeralda te vinden http://www.esmdb.reismee.nl/ en ook ik heb er een paar.

Het is tijd geworden om afscheid te nemen van de mensen hier. Doordat iedereen denkt aan vakanties is het rustig maar ook druk. Laatste dingen moeten worden afgerond. Wij zijn bezig met foto's te maken van de Staff en willen een kaart voor hen maken met een foto van ons en van hun erin.

Wat onze nieuwe werkzaamheden worden in Pietermaritzburg is nog niet bekend, we hopen om actief bezig te kunnen zijn, maar ook hier zal het veel wachten zijn. Naar aanleiding van de verhalen die we hebben gehoord lijkt het alsof er wat meer continuiteit is in de communities. Maar een nieuw jaar betekend ook dat er nieuwe interns komen of geen interns. Dus waarschijnlijk meer werk voor de vrijwilligers.

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke kaarten die ik regelmatig mag ontvangen en ook de brieven die ik krijg. Super leuk en bemoedigend.

Ook heb ik met veel mensen nog contact kunnen hebben via de e-mail en somige zelfs via Skype. Helaas lukt het ook bij sommige niet, jammer. Of gewoon via de telefoon natuurlijk. Super leuk allemaal, bedankt!!

Helaas zal in mijn 2e deel van mijn verblijf in Afrika dit wat moeilijker worden omdat er geen beschikking is tot het internet. Ik zal proberen zo af en toe een internetcafe op te zoeken, maar ik zal jullie niets beloven, want belofte maakt schuld.....

Het adres in Pietermaritzburg heb ik iets aangepast, en is te vinden onder het verhaal: een na laatste bericht uit Durban.

Nog enkele links naar 2 kerken die we bezocht hebben tijdens ons verblijf hier.

Grace family church http://www.grace.za.org/

Glenwood http://glenwoodchurch.org.za/

Heel veel groeten

Annelies

Reacties

Reacties

Aline

Ha Annelies,

Veel plezier in Pietermaritzburg! Leuk om je berichtjes te lezen en je fotootjes te zien :)

doeiiii

Petra

Ha Annelies,

Wat gaat de tijd toch hard op de helft alweer.
Leuk shirts heb je daar aan(daar gekocht misschien)geintje.
Hier heeft inderdaad de Sint zijn intocht alweer gedaan en worden de kids steeds nerveuzer, maar ja dat is zo leuk van deze tijd van het jaar vindt ik.
Ik wens jullie een hele fijn vakantie en maar veel foto,s alhoewel het in je geheugen gegrift zal staan.
En daarna veel werk plezier op je nieuwe werk plek.


Groetjes Peet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!