Tokio deel 1

En daar die ochtend vanuit het slaapkamerraam en later de brandtrap zagen we Mount Fuji. Half in de wolken, met een klein zonnetje en nog flinkheid van de sneeuw. Onze ochtend was dus weer compleet. We konden zowaar uitslapen en vertrokken 9.30-10.00 richting het station. Aangezien je graag (zeker nu in de golden week is) gereserveerde plekken wilde hebben ben je afhankelijk van bepaalde tijden waarop je, en aansluiting hebt en plek hebt vooral die 24 mensen van de groep.
In de middag rond 14.00 arriveerden we in het hotel waar de koffers weer netjes weg gezet werden en we met kleine groepjes op stap gingen door Tokio. Zoals voorspeld begon het redelijk snel regen, maar dat hield ons niet tegen. We zijn begonnen bij het Ueno park waar vele mensen liepen en er een bio groen festival was. Grappig om even overheen te lopen. Daar 2 tempels bekeken en verder naar de Senso-ji tempel in Asakusa gelopen. Op al de toeristische plekjes is het enorm druk, maar op de stukken er tussen is het gezellig druk of kom je zelfs bijna niemand tegen en zijn sommige winkeltjes gewoon dicht. Echter overal staan de vendingmachines om drinken te kopen.En eetgelegenheden zijn er in overvloed als je met maar een paar mensen bent. Bij de tempel loopt 1 straat die helemaal vol is met souvenirs en eetkraampjes echter zo druk en een weg vinden door al die paraplu's is al een gezellig ding. Het zijn ook veelal dezelfde souvenirs en ik noem het voor het gemak maar "veel kitsche spullen" waar ik de meeste mensen incl. Mezelf niet heel erg blij mee maak. Dus souvenirs zitten dit jaar maar weinig in mn tas..
Na bezoek aan dit deel besloten om nog naar Akihabara te gaan. Het was een uurtje lopen door helaas inmiddels de gietende regen maar het zorgde wel voor een hilarisch en voor ons een niet te begrijpen wereld van gaming. Veel neonlichten, animatiekarakters en manga, speelhallen en zeer bijzondere kattencafes...waar je niet teveel over na moet denken. Ook winkels met pruiken en kleding in alle soorten en maten en kleuren. Inmiddels aardig verkleumd naar het hotel met de JR lijn gereisd waar onze koffer nog netjes op dezelfde plek stond te wachten...de vele indrukken van vandaag maar weer eens verwerken om er nog 2 dagen volop van te kunnen genieten.