Mount Fuji

Door de eeuwen heen is geen enkele berg in Japan in lyrische bewoordingen bezongen dan de Mount Fuji hij staat sinds 2013 op de werelderfgoedlijst. Dus met deze informatie gingen we op pad. Echter we stappen al het hotel in de vroege ochtend uit om even een broodje te halen en wat drinken bij de "family mart" en het regende. Niet geheel een verrassing aangezien het weerbericht 3 regendruppels had en geheel grijs was. Maar op dit soort momenten hoop je toch vaak dat ze er eens naast zitten, incl het aantal graden..13 brrr. Na diverse treinritten en station verder was het er nog niet beter op geworden en zat de berg geheel in de wolken. Zo wisten we zelfs niet welke richting we een foto op moesten maken. We hebben de grote koffers met een taxi meegestuurd en zijn toch aan de wandel gegaan..en kwamen uit bij het kimono museum. Je moet wat als je zoveel hebt gereisd voor een berg die niet te zien was. Het kimono museum gaf een impressie van een bekende artist die op een hele bijzondere manier kimono's verfde en hele exposities heeft gehad over de gehele wereld. Bijzonder zagen ze er zeker uit. Hele landschappen stonden erop. Aangezien we wel moe van de wandel en reizen waren de bus terug naar het beginpunt genomen en met de taxi naar het hotel waar we in de avond konden genieten van een Japanse schnitzel..smaakte prima en we vergeten natuurlijk de miso soep en 5 ingelegde groentjes niet. In de avond maar eens gaan lezen hoe we ons het beste kunnen verplaatsen binnen Tokyo en wat handige combinaties zijn om op 1 dag te bekijken.