Miyajima

Dag7
Vlak bij het hotel is de tram, we mochten een ochtend soort van uitslapen, maar zoals je al begrijpt, als je mag uitslapen lukt dit niet. Om 9.00 met de groep verzameld in de lobby en 9.15 op naar de tram, vervolgens de trein en daar naar de ferry. Wat een drukte. De gouden week is begonnen. De boten varen elke 10 minuten, zowel heen en terug. We zien de Shrine al liggen vanaf de boot. Met de groep wandelen we er naar toe en sinds een week zien eindelijk wat meer natuur en niet alleen maar maar gebouwen. Want zelfs het stuk met de trein zorgt voor weinig variatie. De steden lijken in zijn geheel door te lopen.. Na de nodige foto's en de groepsfoto lopen we naar 1 vd grote tempels waar we "los rondlopen" met nog 3 anderen besluiten we vervolgens richting de kabelbaan te lopen en deze te pakken. Het is een mooi uitzicht. Halverwege moeten we zelfs overstappen naar de volgende. Het waait behoorlijk op de top en het is best frisjes vandaag in verhouding met wat we de laatste dagen hebben gehad. Het maakt het lastig wat je aantrekt en mee dus meeneemt. We slepen wat af en wandelen dagelijks wel rond de 15 km-20 km. De benen zijn savonds dan ook wel versleten..maar doen het gelukkig weer goed in de ochtend. Nadat we dus van het uitzicht hebben genoten wandelen we op het gemak in een krap uurtje naar beneden. We bekijken nog een pagode, shoppen nog wat, vooral kijken niet kopen, we blijven Nederlanders, en vragen ons af wat je er allemaal mee moet. Deze plek staat bekend om de grote oesters..en ja dat zijn ze zeker..maar brengen geen van ons vieren in de verleiding om ze te kopen of proeven. Met elkaar de weg weer terug gevonden naar de boot, trein en metro. Terwijl het zo druk is komen we toch alweer meer mensen tegen van onze groep en zo zijn we rond 17.30 weer bij het hotel. ( en dit was een rustig dagje) in de avond op zoek gegaan naar wat lekkere sushi..met elkaar gesplit zodat we wat meer konden proeven. Het smaakte goed...maar ga er thuis vast niet vaker sushi door eten...de vraag was de hele dag of we nog extra moesten inpakken voor de komende dagen. Door de drukte zou de trein service namelijk er langer over doen en zouden we 3 nachten onze grote bagage kwijt zijn, maar dit alles is op het laatste moment toch opgelost en hoeven nu niets meer in te leveren. Super fijn. We zitten op de helft van de reis, veel al gezien en gedaan. Op naar de 2e helft!

Jenny

Leuk om je verhalen weer te lezen! Kunnen we lekker mee genieten! Veel plezier deze 2e helft van je reis en ik kijk uit naar je foto's!
Xx

J&A

Op naar de tweede week. Veel plezier. Mooie verhalen!!