25 april

Dag 5
Vandaag stond de wekker om 6.15. Nog even een broodje scoren bij de 7/11 en aan de wandel richting het Kyoto station. Inmiddels hebben we de draai aardig te pakken en vinden we onze weg prima, zowel alleen als met diverse groepjes. In Kyoto is de eerste karaoke bar gevonden..maar de tijd ontbreekt er bij een ieder nog aan, dus dat wordt bewaard voor Tokyo.  Om 8.00 uur nemen we de Shinkansen ( snelle trein) naar Hijmaji, het
Hijmaji kasteel. We zien dit kasteel al zodra we het station uitstappen. De zon breekt door en dat maakt het voor de foto's een stuk leuker. Het gehele kasteel en de tuin eromheen bezoeken we. Geheel gemaakt van hout en heeft al menige aardbeving overleefd.
Bovenaf hebben we mooi uitzicht wat er voor zorgt dat we besluiten niet de kabelbaan meer te nemen omhoog op zo'n 10 km afstand. Daarbij ontbreekt ook de tijd, omdat we toch graag nog naar
Fushimi Inari Taisha willen.( 9e eeuw gesticht ter ere van de vos, volgens boeren, de boodschapper van de God van de goede oogst.) Na even wat gegeten te hebben op een zo waar terrasje hebben we de trein van13.06 exact, terug naar Kyoto om daar de andere trein vandaan te nemen naar Inari. Wat een mensenmenigte daar, maar we lopen door en hoe hoger we komen hoe minder mensen we tegen gaan komen en de kans dus groter is om een foto zonder mensen te maken. Het is een flinke klim, dus bij terugkomst kopen we bij de kraampjes wat lekkers..ieder wat anders...een groene thee ijsje..

Nog wat weetjes:
Je mag op straat niet eten en drinken, behalve bij het kraampje waar je het koopt.
...ook niet in de trein eten of drinken.
Je ziet nergens vuilnisbakken, afval neem je gewoon mee naar huis.
Ze hier in Japan links rijden..
Niet door rood licht lopen of zonder zebrapad oversteken.

J&A

Prachtig verhaal. Tnks ?

marlie

Hoi wereldreiziger,geniet ervan,en door jouw reisverslag geniet ik ook een beetje,nog heel veel plezier?