Granada

Hoi allen, leuk dat jullie mij na bijna 3 weken nog steeds volgen! Ik kan zien dat ze veel gelezen worden, leuk!!!

Granada heeft een kleurrijk oud koloniaals centrum waar je in Parque Colin goed kan zitten om mensen te bekijken. In alle parken in Nicaragua is wifi en dat is veelal te merken. Het is een stad met 2 gezichten want in het centrum kan je goed rondlopen en genieten van de gekleurde huizen en vriendelijke mensen, maar bij de boulevard kan je beter niet komen. Vele hangjongeren en bendes zijn er vooral in de avond actief. Wij zijn er op Goede vrijdag wat betekend dat vele winkels dicht zijn, maar ook dat er veel processies worden gehouden, door de straten en vanuit diverse kerken. We krijgen een tour door Granada en de gids legt diverse zaken uit. Veelal klinkt de muziek droevig en we vinden het jammer dat we hier niet meer met Pasen zijn, omdat dan na een lange tijd weer feest is en er weer flink wat vuurwerk afgestoken zal worden....Dan zitten wij echter in het vliegtuig naar huis. Echter voor die tijd genieten we volop in Granada van het weer, zwembad die de nodige verkoeling verzorgt tussen 14.00-16.00. Een super afsluiting van deze geweldige 3 weken. Vanmiddag ga ik nog onder begeleiding wat Nicaruaans eten voorbereiden en koken en ben ik benieuwd wat het gaat worden. Tot later!

J&A

We zijn benieuwd, wat je er van gebakken hebt... vast wel lekker. Goede reis naar huis. Groetjes