Ilse de ometepe

Ometepe is een eiland van 276 vierkante kilometer in omvang, in het Meer van Nicaragua, met 32.400 inwoners. Het eiland behoort tot het departement Rivas en bestaat uit de gemeenten Moyogalpa en Altagracia. Ometepe wordt gevormd door tweevulkanen: deConcepciónen deMaderas. 2 van de groep hebben gisteren besloten om de 1e te gaan beklimmen. Ze zijn tot 200 m onder de top geëindigd. Het werd te gevaarlijk. Veel in de wolk gelopen die vaak om deze vulkaan heen hangt. Toen we hier aankwamen konden we hem mooi zien, maar de dag erna in wolken gehuld. Het waait momenteel erg hard waardoor het ook een stuk minder warm lijkt. Verbranden ligt dan ook op de loer. Aangezien ik eindelijk mijn schouders eens aan de zon waagde hebben die het ook gelijk geweten. Leuk om dan weer je rugzak op te doen.... bij het hotel hebben we met 6 personen besloten om een lazy day in te lassen. Busje van het hotel geregeld en met chauffeur naar de natuurlijke bronnen van Ojo de agua geweest. Even gezwommen en daarna naar het strand geweest, lekker gegeten en geluierd tot er een heel kort klein buitje overkwam waar je goed nat van word de de vele wind die er staat. In de avond hadden we bij het hotel een bbq geregeld wat gezellig was. Op naar de komende " lazy days"

J&A

Kijk dat is nog eens vakantie houden. Veel plezier daar verder.
Nog even genieten... Groetjes