Estelli en Léon

In de ochtend vandaag een stadswandeling door Esteli gedaan. Wij waren nog meer een bezienswaardigheid op de lokale markt dan dat zij voor ons zijn. Ze vonden het maar raar dat wij foto's maakten van de groente, fruit en mensen daar. Ze vonden het echter prima. Ze gingen soms poseren of wilden de foto nog even bekijken. We hebben mooie leer winkels bekeken en diverse soorten muurschilderingen. De achtergrond daar o.a. van is, is dat vele mensen niet konden of kunnen schrijven of lezen. Maar door kunst kan er wel een boodschap over gelijkheid, goed zorgsysteem, scholing, politiek, behulpzaamheid e.d. overgebracht worden.

Leon
León ligt aan de rivier de Chiquito, negentig kilometer ten noordwesten van de Nicaraguaanse hoofdstad Managua waar onze reis zal eindigen. In de stad bevindt zich onder meer de Kathedraal van León die op de werelderfgoedlijst staat van UNESCO. Daar kon je ook bovenop komen...hoe? Je gaat via de achterkant van de kerk een klein hoor binnen waar je je ticket koopt. Vervolgens loop je naar de andere zijkant waar je via enkele steile traptredes omhoog naar de klokkentoren gaat. Normaal moeten de schoenen uit maar vanwege de warmte mogen we deze aanhouden. Nog niet zo druk daar dus we konden leuke foto's maken. Verder de dag doorgebracht met shoppen bij de souvenirwinkeltjes en lekker eten en heeeel veel drinken. Leuke stad om te bezoeken. Ook komen we hier plotseling meer toeristen tegen en zijn we duidelijk niet de enige " gringo's" meer. Een vulkaan bezoek mag eigenlijk niet ontbreken hier zegt men, maar ik vond dat ik een dagje rust had verdiend en heb de vulkaan maar even links laten liggen.

Adam

Als die maar niet kwaad wordt, die vulkaan?. Leuk al je verhalen, veel plezier!