Esteli

Als je denkt dat ze hier meestal manana manana aanhouden......zaten wij vandaag aan het ontbijt in de mooie lodge, kwam een pick up onze spullen al een half uur voortijd ophalen. Nu waren de meeste wel klaar..maar het moet niet gekker worden...het eerste stuk met een aantal alvast naar beneden gaan lopen. Wat erg steil was..dus de spieren die voelen het wel. Vervolgens tot de kippenren van de school gelopen en daar stond de veewagen met een deel van onze tassen op ons te wachten. Dus letterlijk in laden die handel.! Het zag er erg leuk uit en wij genieten van het uitzicht. Bij de bus aangekomen alles weer op de bus geladen. Gelukkig is de chauffeur handig en hebben we enkele sterke lange mannen bij ons die ook nog behulpzaam zijn. Wat wil je nog meer. Na 2 uurtjes rijden kwamen we in Esteli. Met elkaar wezen lunchen en om even wat anders dan rijst bonen en patat te eten hebben we lekkere sandwich gescoord. Daarna een bezoek gebracht aan een sigarenfabriekje. Wat een handwerk zit daarin. Leuke uitleg en van alles geroken. Naar de standaarden hier verdienen ze meer dan dan de gemiddelde. Maar het is toch wel onder barre omstandigheden. De arbo zou eens lang moeten komen...
Daarna iets te drinken gekocht in een winkeltje op het centrale plein en daar gezeten. Vele schoolkinderen waren nog bezig met verf. Allen in schooluniformen...mogen ze van mij in Nederland ook wel invoeren. Verder nog heel veel volk in het park wat vooral komt door de Wi-Fi die in de Niguraanse steden is. In de avond heerlijk in de backpackers wezen eten en nog wat gedronken in de sportbar. Vooral voor mannen..en zeker geen Europese.. maar toch is dat ook goedgekomen. De afgelopen tijd weinig toeristen gezien..hier zie je er af en toe 1 lopen maar die zijn op 2 handen te tellen. En Chinezen...die zie je hier al helemaal niet. Morgen naar Leon en zit de helft er al weer op. Tijd vliegt maar we doen ook erg veel!