Nicaragua

Dag 6 grens overgang. Om 6.30 tassen verzamelen en 7.00 vertrek naar....Nicaragua. We vertrekken bijtijds aangezien we niet weten hoelang alles vandaag zou gaan duren. Rond 9.00 kwamen we bij de costaricaanse grens waar eerst de reisleider de premie ging betalen om het land uit te kunnen. Daarna met die briefjes en paspoort naar de loketjes. Toen de tassen en koffers opgehaald. En afscheid van onze chauffeur genomen. Vervolgens lopend naar een volgend hokjes verderop langs de weg. Weer paspoort laten zien en werd het gecontroleerd. 5 meter verder volgende omvrichtinf Nicaragua te gaan. Daarna weer naar een huisje. Paspoort laten zien..briefje erin. 3 vragen beantwoorden over werk e.d. foto maken en door met de bagage. Weer verder lopen naar wee een hokje om weer de paspoorten stempels wn briefjes te laten zien. En konden we busje in. Verdeeld over 2 busjes gingen we naar een brug. Helaas had busje nummer 2 gelijk een aanrijding maar ze kenden elkaar dus snel afgehandeld. Rond 11.00 bij de brug waar we voor de laatste keer ons paspoort moesten laten zien en even een foto mochten maken. Nog een half uurtje met busjes verder om bij het restaurant te komen. Daar kwam de geld handelaar ook even langs om ons van onze colonnes dolars etc af te helpen en om te wisselen naar de cordoba. Of te wel na 5 dagen miljonair geweest te zijn, werd dat nu weer een stuk minder. Nog even door het dorp gewandeld en om 15.00 bij de boot verzameld. Rond 15.30 vertrokken we en na een flinke tocht met enkele stops arriveerden we rond 18.00 op de plek El Castillo. Mooi rustig en idyllisch dorpje met 1 lange straat. Het rustige was er echter wat vanaf toen bleek dat er er precies 4 dagen feest gevierd wordt en t nu zaterdag is. In het restaurant gegeten en met de enorme muziek in de achtertuin zijn we daarna nog een bezoekje aan het feest wezen brengen. Het was een hele ervaring die niet te beschrijven is. Rond 22.45 de kamer opgezocht maar de slaap kwam maar laat aangezien de muziek zo hard stond dat ik me afvraag wat de decibellen op mn kamer waren..laat staan daar te plekke. Zelf met oordopjes in voelde je alles nog...en dan te weten dat de wekker toch echt weer vroeg staat. Het zou rond 24.00 klaar moeten zijn, want men staat altijd vroeg op en gaat vroeg naar bed....maar niet vandaag. Om 02.00 uur werd het iets minder maar om 04.30 kwam de fanfare langs en werd het vuurwerk afgeschoten. Tot morgen!