Monteverde

Vanmorgen om 7.00 vertrokken we richting monteverde. Het leuke was om toch deels door San José heen te rijden. Drukke boel. Maar toch de stad even bij licht gezien. Rond 09.00 kwamen we op onze tussenstop uit. De grote oceaan was daar mooi te zien. Drinken ingeslagen en op naar Monteverde.. Het lijkt wel zo'n klein bergdorpje wat alleen daarvoor is aangelegd en gebouwd. Toeristisch, maar op nog redelijk kleine schaal. Na de lunch was het tijd om te gaan wandelen met een gids in het nationale park waar je toch weer even 15 dollar entree voor mag neertellen. Nou de gids was fijn! Diverse soorten vogels gezien. O.a. de kolibri.. ik ben geen kenner...En 1 van de zeer giftige slangen. Zeer dichtbij. Brrr. Zo'n gids hoort iets..stelt scherp met telelens en voila. Het waaide hard en de wolken trokken in een snel tempo aan je voorbij. Waardoor de wolken elkaar afwisselden en de temperatuur eindelijk wat zakte...even bijkomen. Daarna maar eens gaan kijken in het dorpje of de bank ons wat lokaal geld wilde geven en dat is gelukt! Dus nog weer water ingeslagen. Je kan het maar hebben! In de avond met de groep vlakbij het hotel echt costa ricaans wezen eten. Lekker maar veel. Dankzij de jetlag om 21.00 op bed...hopelijk zo in heerlijke slaap.